Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.
Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 132 274 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 044 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 45 757 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 093 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 29 779 egz.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 046 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 293 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 267 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 622 egz.).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 372 175 egz.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz.
„DGP” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 144 egz.), „Rzeczpospolita” (14 158 egz.) i „Puls Biznesu” (10 205 egz.).
W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,92 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60,46 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 54,21 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.