SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „DGP”, „Parkiet” i „GW” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kioskach i salonikach prasowych w lipcu 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 225 735 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,55 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,81 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 110 432 egz., notując spadek o 12,80 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała o 21,06 proc. i wyniosła 57 638 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,73 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 40,71 proc. do 3 358 egz., zanotował z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Warty jest zauważenia fakt, że w lipcu ub.r. do trzech wydań dziennika dołączone zostały trzy książki: „Jak nie stracić 500+”, „Gdzie i dla kogo mieszkanie +” oraz „Urlopy rodzicielskie”. „Dziennik Gazeta Prawna” w te dni odnotował wysokie wyniki sprzedaży, które zawyżyły wówczas średnie miesięczne dane.

Problemy Ruchu, wydawcy prasy zrywają umowy z tym dystrybutorem

Jak już informowaliśmy jako pierwsi pod koniec sierpnia br., spółka ZPR Media, wydawca m.in. „Super Expressu” złożyła wniosek do sądu o upadłość dystrybutora prasy firmy Ruch, a Time o postępowanie sanacyjne. Sieć od kilkunastu miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi.

Na początku września br. wieloletnie umowy z Ruchem na dystrybucję jej tytułów prasowych w kioskach i prenumeracie ze skutkiem natychmiastowym rozwiązała Agora, wydawca m.in. „Gazety Wyborczej”. Spółka podała, że w ten sposób kolportowanych było poniżej 30 proc. łącznych nakładów jej tytułów prasowych.

W wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej” z 7 września, zarząd Infor Biznes na pierwszej stronie ostrzegł czytelników, że w najbliższych dniach tytuł może być trudno dostępny w kioskach Ruchu i prenumeracie realizowanej przez tę firmę. Wydawca poinformował, w których innych punktach sprzedaży można kupić „DGP”.

Długoterminowe umowy na dystrybucję prasy z Ruchem w zeszły czwartek wypowiedziały również Spółki ZPR Media i Time, które znajdują się w portfolio Grupy ZPR Media (wydają one „Super Express” i kilka magazynów).

Sąd Rejonowy w Warszawie przychylił się do wniosku zarządu spółki Ruch o przyspieszone postępowanie układowe.

Ruch ma ponad 600 mln zł zobowiązań i 2 tys. kiosków i saloników

W ub.r. Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej. Na koniec roku zobowiązania krótkoterminowe firmy wynosiły 551,1 mln zł, o ok. 100 mln zł więcej niż na koniec 2016 roku. Spółka miała też 82,2 mln zł zadłużenia wobec Alior Banku, które w ub.r. zmalało o 6,7 mln zł dzięki środkom ze sprzedaży 11 nieruchomości.

Zarząd Ruchu podkreśla że segment detaliczny jest rentowny - EBITDA za 2017 r. wyniosła 19,2 mln zł.

Ruch ma ponad 2 tys. kiosków i saloników prasowych, w tym ok. 1,7 tys. własnych (pozostałe wynajmuje). Firma dostarcza też prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka).


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „DGP”, „Parkiet” i „GW” najbardziej w dół

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trotyl Gryzł
Sokiewicz już ma sprzedaż zaklepaną w abonamencie z opłatą na słuchanie trujki słuchajcie
0 0
odpowiedź
User
hhj
ponad 20% spadek giewu niezmiennie cieszy..i tak do rychlego konca
0 0
odpowiedź
User
YKK
ponad 20% spadek giewu niezmiennie cieszy..i tak do rychlego konca


Jak mantrę to powtarzacie od lat i pomimo różnych problemów ogłupki od Sakiewicza mogą tylko pomarzyć o takich wynikach :D
0 0
odpowiedź