Sprzedaż IKEA w Polsce wzrosła do ponad 2 mld zł w 2013 r.
Wartość sprzedaży zrealizowanej przez grupę IKEA w Polsce wzrosła o 9% w skali roku i wyniosła ponad 2 mld zł w 2013 roku, poinformowała IKEA.
„Ostatni rok był bardzo dobry dla IKEA w Polsce. Uzyskując 9% wzrost sprzedaży względem roku ubiegłego, po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rosnących krajów w grupie. Odwiedziło nas 20 mln klientów" - powiedziała Evelyn Higler z IKEA Retail Polska.
Polska jest dla grupy trzecim - po Chinach i Rosji -najdynamiczniej rosnącym rynkiem. Największymi rynkami w 2013 roku były natomiast Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Szwecja.
Na całym świecie w 2013 roku sklepy IKEA odwiedziło 684 milionów klientów.
Wartość sprzedaży w grupie IKEA wzrosła o 3,1 % w skali roku i osiągnęła poziom 27,9 mld euro. Razem z dochodami z wynajmu powierzchni, w należących do grupy centrach handlowych, całościowy przychód wyniósł 28,5 mld euro, co oznacza wzrost o 3,2% r/r. Zysk netto grupy wzrósł o 3,1 % do 3,3 mld euro.
Grupa zwiększyła swój udział w rynku prawie we wszystkich krajach, w których działa. Odnotowano znaczny wzrost sprzedaży w Chinach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych.
„Nastroje konsumenckie, a co za tym idzie poziom wydatków, uległy poprawie w wielu krajach. Mimo, że sytuacja gospodarcza na wielu rynkach nadal jest trudna, widać oznaki ożywienia. Ważne rynki jak Stany Zjednoczone czy Europa odzyskują wigor. Pozytywny trend dotyczy także, borykających się z poważniejszymi problemami gospodarczymi, krajów na południu Europy" - powiedział prezes grupy IKEA Peter Agnefjäll
IKEA podała, że długofalowym celem grupy jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający osiągnąć poziom 50 mld euro w 2020 r. Kluczowe w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące.
W 2014 roku grupa zamierza zainwestować 2,5 mld euro w sklepy, fabryki i centra handlowe oraz energię odnawialną.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż IKEA w Polsce wzrosła do ponad 2 mld zł w 2013 r.