IDC Polska: Huawei nowym liderem sprzedaży smartfonów w Polsce
Huawei został liderem sprzedaży smartfonów w Polsce w pierwszym kwartale tego roku. Chińska firma wyprzedziła Samsunga - wynika z danych IDC Polska.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedano w Polsce ponad 2,1 mln sztuk smartfonów - ponad 2 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Huawei ze swoimi markami Huawei i Honor ma 32-procentowy udział w rynku smartfonów (+1 p.proc w relacji rdr.). Pod względem sprzedaży wyprzedził tym samym Samsunga, dotychczasowego lidera. Kolejne miejsca zajmują Apple, Xiaomi i LG.
- Huawei wprowadził na rynek atrakcyjnie wycenione smartfony z modnymi wyświetlaczami o proporcjach ekranu 18:9, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie objąć pozycję lidera. Mimo iż większość urządzeń stanowiły smartfony z serii Lite, to Huawei śmiało może konkurować także w najwyższym segmencie urządzeń o najlepszej specyfikacji - komentuje Marek Kujda z IDC.
Dane IDC Polska odnoszą się do sprzedaży smartfonów do partnerów - czyli do sklepów i operatorów, nie zaś bezpośrednio do klientów. Dokładniejsze raporty prezentuje firma GfK Polska, który analizuje raporty kasowe sprzedawców. Z tych danych wynika, że Huawei miał rekordowy kwiecień i objął pierwszą pozycję na rynku smartfonów w Polsce.
W całej Europie, Huawei jest trzecią najczęściej kupowaną marką smartfonów. Liderem jest Samsung, miejsce drugie należy zaś do Apple, którego iPhone X był najlepiej sprzedającym się modelem w regionie.
Robert Lewandowski i Kuba Wojewódzki
Miesiąc temu Kuba Wojewódzki dołączył do grupy znanych osób, które promują urządzenia Huawei, korzystając z nich na co dzień i przedstawiając to w social media. Pozostałymi członkami tej grupy są youtuberki Karolina Pielesiak i Natalia Szymaniec (twórczynie kanału Szparagi), modelka Karolina Pisarek; aktorka Marta Wierzbicka; model Jacob Kosel; prezenter Krzysztof „Jankes”Jankowski, kucharz Damian Kordas (zwycięzca czwartej edycji „Master Chef”) oraz fotograf Błażej Jeleń. Osoby z tej grupy nie występują w reklama ATL-owych Huawei, natomiast korzystają na co dzień z urządzeń tej marki.
Międzynarodowym ambasadorem reklamowym Huawei od kilku lat jest Robert Lewandowski, który w obecnej kampanii promującej Huawei P20 Pro, występuje razem z modelką i aktorką Gal Gadot.
Dołącz do dyskusji: IDC Polska: Huawei nowym liderem sprzedaży smartfonów w Polsce