Stacjom radiowym ubyło prawie pół miliona słuchaczy. Najwięcej zyskała Trójka (raport)
W I półroczu br. radio docierało do 21,92 mln Polaków, o 460 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Średni dobowy zasięg zmniejszył się o 5 min do 267 min. Wśród rozgłośni radiowych najwięcej zyskała Trójka, a na przeciwnym biegunie ex aequo znalazły się Jedynka i Eska.
Średni dobowy zasięg słuchalności radia w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku wyniósł 21,92 mln osób. Przełożyło się to na 72,46 proc. wszystkich Polaków w grupie wiekowej od 15 do 75 lat. Względem analogicznego okresu rok temu radia słuchało mniej o 460 tys. osób - wynika z danych Radio Track Millward Brown, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu br. wyniósł 267 min. Był on o 5 min krótszy, niż w analogicznym okresie ub.r.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 15-75 |
Dynamika |
|
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
styczeń 2016 : czerwiec 2016 |
||
Zasięg dzienny (w proc.) |
73,98% |
72,46% |
-1,52% |
Zasięg dzienny (w tys. osób) |
22 384 |
21 924 |
-460 |
Średni dobowy czas słuchania (w min) |
272 |
267 |
-5 |
Udział RMF FM pod względem słuchania w I półroczu 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po wzroście o 0,2 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,6 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Taką samą stratę zanotowała Eska, która z wynikiem na poziomie 6,7 proc. zamyka pierwszą piątkę zestawienia (jest to najwyżej sklasyfikowana sieć w rankingu). Obie stacje ex aequo zanotowały największy spadek w zestawieniu.
Oczko wyżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,4 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 0,6 pkt. proc. Jednocześnie jest to największy wzrost spośród wszystkich stacji.
Słuchalność stacji radiowych |
Wszyscy 15-75 |
Dynamika |
|
styczeń 2015 : czerwiec 2015 |
styczeń 2016 : czerwiec 2016 |
W pkt. proc. |
|
Radio RMF FM |
24,9% |
24,7% |
-0,2% |
Radio ZET |
13,6% |
13,8% |
0,2% |
Jedynka |
9,4% |
8,6% |
-0,8% |
Trójka |
7,8% |
8,4% |
0,6% |
ESKA |
7,5% |
6,7% |
-0,8% |
A17 |
5,2% |
5,2% |
0,0% |
VOX FM |
4,0% |
4,1% |
0,1% |
Złote przeboje |
3,4% |
3,0% |
-0,4% |
RMF MAXXX |
3,0% |
2,7% |
-0,3% |
Radio PLUS |
1,8% |
2,1% |
0,3% |
Radio TOK FM |
1,4% |
1,9% |
0,5% |
Radio Maryja |
1,8% |
1,7% |
-0,1% |
ANTYRADIO |
1,0% |
1,3% |
0,3% |
RMF Classic |
1,1% |
1,2% |
0,1% |
Radio WAWA |
0,8% |
1,1% |
0,3% |
Radio ZET GOLD |
1,1% |
0,8% |
-0,3% |
Dwójka |
0,5% |
0,6% |
0,1% |
Radio POGODA |
0,6% |
0,6% |
0,0% |
Czwórka |
0,5% |
0,4% |
-0,1% |
ZET Chilli |
0,3% |
0,3% |
0,0% |
ROCK RADIO |
0,3% |
0,3% |
0,0% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,0% |
N= |
41 955 |
41 977 |
|
Dołącz do dyskusji: Stacjom radiowym ubyło prawie pół miliona słuchaczy. Najwięcej zyskała Trójka (raport)
Żaden problem. Zmieniają się słuchane audycje. Wyłączam Trójkę, gdy staje się polityczną szczekaczka (pasma "zapraszamy do Trójki, publicystyka) a włączam na wybrane audycje muzyczne. Na szczęście one jeszcze są...