Strony Interii rok po roku: w górę Styl.pl i Deccoria, tracą PCFormat i RMF24
W Grupie Interia zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Interia.pl. Tylko niewiele mniej użytkowników Chomikuj.pl, którego ruch Interia dzierżawi. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały Styl.pl i Deccoria.pl, a spadki - PCFormat.pl i RMF24.pl.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. portal Interia.pl odwiedziło 6,85 mln użytkowników, czyli 35,4 proc. wszystkich polskich internautów. 20 czołowych witryn Grupy Interia zanotowało w sumie 16,59 mln real users, co znaczy, że aż 35 proc. przypadło na samą Interia.pl.
Jeszcze mocniej dominację portalu nad pozostałymi stronami z Grupy Interia widać pod względem liczby odsłon. Interia.pl zanotowała ich w styczniu 958,75 mln (z czego 49,7 mln to odsłony mobilne), co stanowi 76 proc. 1,256 mld odsłon wykonanych na czołowych 20 witrynach Grupy.
Za to pod względem czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika Interia.pl wyraźnie ustępuje serwisowi RMFon.pl, w którym można słuchać m.in. stacji radiowych z Grupy RMF. W styczniu internauta korzystał z niego średnio aż przez 28 i 22 minuty, czyli mniej więcej cześć razy dłużej niż w przypadku Interia.pl (4 godziny i 44 minuty). Z pozostałych stron tylko jedna, Maxmodels.pl, zanotowała ponad godzinę średniego czasu na użytkownika.
Wśród 20 czołowych serwisów Grupy Interia cztery odwiedziło od 1 do 1,25 mln użytkowników, a następny - Swiatseriali.pl - prawie milion. Kolejnych 8 stron miało od 500 do 700 tys. real users, a 6 witryn - od 300 do 500 tys. Oprócz Interia.pl ponad 50 mln odsłon zanotował tylko plotkarski Pomponik.pl, a ponad 30 mln - Deccoria.pl i Maxmodels.pl.
>>> Google i cała reszta - 150 najpopularniejszych stron w polskim internecie
TOP20 serwisów Grupy Interia.pl w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
interia.pl | 6 850 200 | 909 053 022 | 4:43:49 | 49 697 691 | 35,40% |
polskalokalna.pl | 1 248 030 | 20 142 461 | 0:15:11 | 407 634 | 6,45% |
pcformat.pl | 1 243 990 | 5 435 775 | 0:07:14 | 344 011 | 6,43% |
styl.pl | 1 135 187 | 17 952 667 | 0:15:39 | 604 409 | 5,87% |
pomponik.pl | 1 089 598 | 58 565 656 | 0:39:04 | 1 572 246 | 5,63% |
swiatseriali.pl | 991 123 | 19 431 130 | 0:14:35 | 624 004 | 5,12% |
rmf.fm | 691 207 | 6 497 039 | 0:20:37 | 253 134 | 3,57% |
smaker.pl | 615 260 | 9 910 614 | 0:13:11 | 270 353 | 3,18% |
interia.tv | 606 539 | 3 998 675 | 0:17:03 | 115 782 | 3,13% |
rmfon.pl | 598 783 | 13 328 460 | 28:22:35 | 133 548 | 3,09% |
pokazywarka.pl | 595 793 | 2 878 339 | 0:06:11 | 88 935 | 3,08% |
poboczem.pl | 590 829 | 13 878 599 | 0:12:17 | 196 325 | 3,05% |
rmf24.pl | 539 195 | 5 238 706 | 0:12:52 | 355 001 | 2,79% |
deccoria.pl | 502 237 | 33 079 543 | 0:21:35 | 643 180 | 2,60% |
strefa.pl | 460 474 | 11 479 698 | 0:15:51 | 294 202 | 2,38% |
cdaction.pl | 430 399 | 7 193 633 | 0:23:41 | 458 989 | 2,22% |
teksciory.pl | 423 797 | 1 658 723 | 0:03:36 | 118 468 | 2,19% |
fishki.pl | 349 624 | 22 284 446 | 0:21:28 | 262 517 | 1,81% |
maxmodels.pl | 325 611 | 32 260 136 | 1:08:02 | 1 375 680 | 1,68% |
rmfmaxxx.pl | 301 229 | 3 695 618 | 0:13:26 | 137 283 | 1,56% |
Interia.pl zanotowała w styczniu br. 535 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (spadek o 7 proc.), ale 15,6 mln odsłon więcej (wzrost o 2 proc.), a przeciętny internauta korzystał przez prawie 48 minut dłużej (wzrost o 20 proc.).
Polskalokalna.pl miała 7 proc. real users i 36 proc. odsłon więcej niż przed rokiem, a użytkownik korzystał z niej średnio 17 proc. dłużej. Styl.pl zyskał w skali roku 11 proc. real users i 91 proc. odsłon, a czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wzrósł o połowę. Natomiast Interia.tv zanotowała 94 proc. więcej użytkowników i prawie cztery razy więcej odsłon, a Poboczem.pl - o jedną trzecią więcej użytkowników i o połowę więcej odsłon.
Jednocześnie PCformat.pl stracił w skali roku 246 tys. real users (spadek o 17 proc.) i 550 tys. odsłon (spadek o 9 proc.), a RMF24.pl - 170 tys. real users (24 proc. w dół) i nieco ponad milion odsłon (16 proc. w dół). Przy czym na obu stronach przeciętny użytkownik spędził więcej czasu niż rok wcześniej.
>>> Top 100 serwisów rok po roku: kto stracił, a kto zyskał
Serwisy Grupy Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | styczeń 2013 | styczeń 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
interia.pl | 6 850 200 | 958 750 713 | 04:43:49 | 7 385 034 | 943 118 697 | 03:56:00 |
polskalokalna.pl | 1 248 030 | 20 550 095 | 00:15:11 | 1 163 299 | 15 157 153 | 00:12:57 |
pcformat.pl | 1 243 990 | 5 779 786 | 00:07:14 | 1 489 963 | 6 332 474 | 00:06:46 |
styl.pl | 1 135 187 | 18 557 076 | 00:15:39 | 1 021 214 | 9 717 302 | 00:10:27 |
pomponik.pl | 1 089 598 | 60 137 902 | 00:39:04 | 1 125 964 | 30 928 290 | 00:33:25 |
swiatseriali.pl | 991 123 | 20 055 134 | 00:14:35 | 951 699 | 19 327 838 | 00:14:32 |
rmf.fm | 691 207 | 6 750 173 | 00:20:37 | 686 417 | 6 838 315 | 00:24:07 |
smaker.pl | 615 260 | 10 180 967 | 00:13:11 | 513 672 | 10 307 403 | 00:13:29 |
interia.tv | 606 539 | 4 114 457 | 00:17:03 | 313 402 | 1 063 018 | 00:10:18 |
rmfon.pl | 598 783 | 13 462 008 | 28:22:35 | 684 694 | 13 145 395 | 20:50:20 |
pokazywarka.pl | 595 793 | 2 967 274 | 00:06:11 | 618 870 | 2 157 957 | 00:05:34 |
poboczem.pl | 590 829 | 14 074 924 | 00:12:17 | 430 917 | 9 472 828 | 00:10:24 |
rmf24.pl | 539 195 | 5 593 707 | 00:12:52 | 708 376 | 6 650 799 | 00:10:32 |
deccoria.pl | 502 237 | 33 722 723 | 00:21:35 | 380 282 | 35 137 997 | 00:28:16 |
strefa.pl | 460 474 | 11 773 900 | 00:15:51 | 484 644 | 8 902 367 | 00:15:22 |
cdaction.pl | 430 399 | 7 652 622 | 00:23:41 | 428 904 | 8 560 805 | 00:25:57 |
teksciory.pl | 423 797 | 1 777 191 | 00:03:36 | - | - | - |
fishki.pl | 349 624 | 22 546 963 | 00:21:28 | - | 757 330 | - |
maxmodels.pl | 325 611 | 33 635 816 | 01:08:02 | 386 547 | 67 560 705 | 01:34:09 |
rmfmaxxx.pl | 301 229 | 3 832 901 | 00:13:26 | 412 835 | 4 461 227 | 00:11:09 |
Do Grupy Interia dodany jest ruch z czterech serwisów, którymi ona nie zarządza, a tylko figuruje w bazie jako właściciel ich domen. Zdecydowanie największą z tych stron jest Chomikuj.pl, który w skali roku zyskał 555 tys. real users (wzrost o 9 proc.) i 43 mln odsłon (wzrost o 25 proc.). Pozostałe witryny dzierżawione przez Interię - Elektroda pl, Instalki.pl i Weltbild.pl - miały mniej użytkowników niż przed rokiem, za to każdy spędzał w nich więcej czasu.
Serwisy dzierżawione przez Grupę Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | styczeń 2013 | styczeń 2012 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
chomikuj.pl | 6 698 225 | 215 343 247 | 00:44:45 | 6 143 546 | 172 491 476 | 00:41:15 |
elektroda.pl | 3 272 560 | 39 909 986 | 00:20:49 | 3 444 788 | 38 765 022 | 00:19:06 |
instalki.pl | 1 373 241 | 8 827 530 | 00:07:40 | 1 522 050 | 9 503 165 | 00:06:33 |
weltbild.pl | 453 655 | 16 793 597 | 00:26:39 | 572 330 | 8 939 381 | 00:13:19 |
Wśród działów portalu Interia.pl najwięcej użytkowników i odsłon notuje strona główna. Przy czym na urządzeniach mobilnych częściej przeglądane są sekcje informacyjna i rozrywkowa oraz poczta mailowa. Z tej ostatniej przeciętny użytkownik korzystał przez 7 godzin i 45 minuty, czyli pięciokrotnie dłużej niż ze strony głównej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku
Sekcje portalu Interia.pl w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
Strona główna | 3 339 192 | 248 709 822 | 1:34:30 | 3 683 929 | 17,26% |
Informacje | 2 407 970 | 83 206 793 | 0:29:40 | 19 118 765 | 12,44% |
Poczta | 2 278 298 | 192 328 985 | 7:44:49 | 13 796 396 | 11,77% |
Rozrywka | 1 745 099 | 174 228 060 | 0:55:26 | 7 412 394 | 9,02% |
Kobieta | 1 483 740 | 29 533 999 | 0:17:06 | 635 814 | 7,67% |
Motoryzacja | 1 459 789 | 20 252 112 | 0:23:24 | 420 780 | 7,54% |
Biznes-Finanse-Gospodarka | 1 382 382 | 31 048 439 | 0:29:26 | 792 436 | 7,14% |
Sport | 1 113 404 | 54 973 459 | 0:47:31 | 1 935 143 | 5,75% |
Facet | 871 889 | 9 552 810 | 0:11:10 | 209 023 | 4,51% |
Komputery i Technologia | 754 464 | 7 361 987 | 0:11:59 | 279 702 | 3,90% |
W styczniu br. strona główna Interii zanotował 5 proc. użytkowników mniej niż przed rokiem, za to 17 proc. odsłon i 13 proc. średniego czasu na internautę więcej. Wyraźnie zmalał ruch w sekcji rozrywkowej (6 proc. real users i 19 proc. odsłon mniej), biznesowej (11 proc. real users i 5 proc. odsłon w dół), sportowej (12 proc. real users i 16 proc. odsłon mniej) oraz dla mężczyzn (2 proc. real users i 48 proc. odsłon w dół).
Za to dział informacyjny portalu zyskał w skali roku 61 tys. użytkowników (wzrost o 3 proc.), 36 mln odsłon (55 proc. w górę) i 9 minut średniego czasu korzystania przez internautę (wzrost o 43 proc.). Natomiast sekcja dla kobiet zanotowała 500 tys. real users (czyli 51 proc.) i 18,4 mln odsłon (156 proc.) więcej niż rok wcześniej.
Sekcje portalu Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | styczeń 2013 | styczeń 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
Strona główna | 3 339 192 | 252 393 751 | 01:34:30 | 3 502 223 | 215 286 161 | 01:23:50 |
Informacje | 2 407 970 | 102 325 558 | 00:29:40 | 2 347 230 | 66 181 950 | 00:20:41 |
Poczta | 2 278 298 | 206 125 381 | 07:44:49 | 2 504 105 | 195 162 891 | 05:48:25 |
Rozrywka | 1 745 099 | 181 640 454 | 00:55:26 | 1 848 892 | 225 054 131 | 01:06:18 |
Kobieta | 1 483 740 | 30 169 813 | 00:17:06 | 983 648 | 11 807 823 | 00:11:19 |
Motoryzacja | 1 459 789 | 20 672 892 | 00:23:24 | 1 360 479 | 22 220 906 | 00:15:42 |
Biznes-Finanse-Gospodarka | 1 382 382 | 31 840 875 | 00:29:26 | 1 555 408 | 33 531 674 | 00:26:51 |
Sport | 1 113 404 | 56 908 602 | 00:47:31 | 1 260 197 | 68 098 018 | 00:47:20 |
Facet | 871 889 | 9 761 833 | 00:11:10 | 889 806 | 18 690 039 | 00:11:25 |
Komputery i Technologia | 754 464 | 7 641 689 | 00:11:59 | 946 993 | 5 398 692 | 00:07:42 |
Dołącz do dyskusji: Strony Interii rok po roku: w górę Styl.pl i Deccoria, tracą PCFormat i RMF24