STS i rodzice do stacji radiowych: reklamy leków na potencję tylko w nocy
Stowarzyszenie Twoja Sprawa informuje, że z powodu wielu skarg otrzymanych od rodziców zaczyna akcję konsumencką, której celem jest nakłonienie nadawców radiowych, żeby spoty suplementów diety poprawiających sprawność seksualną emitowali tylko w godzinach wieczornych i nocnych.
Według Stowarzyszenia Twoja Sprawa obecnie wszyscy odbiorcy radia, także dzieci, wielokrotnie wysłuchują w ciągu dnia reklam mówiących o „poprawianiu erekcji”, „nabieraniu ochoty na seks” i byciu „sprawnym seksualnie zawsze i wszędzie”. Organizacja podaje, że w marcu w 32 największych rozgłośniach wyemitowano dokładnie 1353 spoty suplementów wspomagających potencję. Podkreśla też, że od miesięcy otrzymuje w tej sprawie wiele skarg od konsumentów.
- Bezkrytyczna emisja takich reklam jest naszym zdaniem dowodem na to, iż stacje radiowe bardziej dbają o dobro reklamodawców niż swoich słuchaczy, szczególnie rodzin z dziećmi - ocenia Lesław Sierocki, dyrektor zarządzający STS. - Po to stworzono „czas chroniony”, aby dzieci nie musiały stykać się z informacjami, których naturalnym odbiorcą powinien być dorosły. Takie praktyki w szanujących się rozgłośniach nigdy nie powinny mieć miejsca - przekonuje.
W tej sytuacji organizacja rozpoczęła akcję konsumencką, której celem jest nakłonienie nadawców radiowych, żeby spotów suplementów na potencję nie emitowali w godz. 6-20 (tzw. czasie chronionym), oraz producentów tych preparatów, żeby przy planowaniu kampanii prosili o to brokerów reklamowych i właścicieli stacji. Stowarzyszenie zachęca rodziców i innych zainteresowanych do wysyłania apeli w tej sprawie, m.in. z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie twojasprawa.org.
Dołącz do dyskusji: STS i rodzice do stacji radiowych: reklamy leków na potencję tylko w nocy