„Super Express” w kioskach sprzedaje o połowę więcej niż „Wyborcza”, „Przegląd Sportowy” stracił najwięcej
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Super Express”.
W lipcu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 309 315 egz. W porównaniu do lipca 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,94 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 146 568 egz., notując wzrost o 2,95 proc. - jedyny w zestawieniu. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 15,49 proc. i wyniosła 100 933 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 64,45 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polsk), który znalazł się oczko niżej. Jego wynik zmalał bowiem o 18,52 proc. do 34 135 egz.
Niewiele mniej, bo 17,28 proc., straciła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) plasująca się na piątym miejscu. Jej średnia sprzedaż egzemplarzowa wyniosła w lipcu br. 19 480 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Było to 16,05 proc.
ZKDP | lipiec | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 312 940 | 312 940 | 309 315 | 3 379 | 325 805 | 325 805 | 322 010 | 3 684 |
Super Express | 148 267 | 147 547 | 146 568 | 979 | 143 883 | 143 163 | 142 365 | 798 |
Gazeta Wyborcza | 174 067 | 156 610 | 100 933 | 53 688 | 203 218 | 183 464 | 119 434 | 61 896 |
Przegląd Sportowy | 35 176 | 35 176 | 34 135 | 614 | 42 767 | 42 767 | 41 893 | 729 |
Gazeta Polska Codziennie | 20 139 | 20 125 | 19 480 | 66 | 24 014 | 24 004 | 23 550 | 132 |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 764 | 45 140 | 9 051 | 27 005 | 63 196 | 48 031 | 9 807 | 28 738 |
Rzeczpospolita | 56 485 | 54 876 | 8 806 | 38 856 | 80 081 | 58 947 | 10 275 | 44 000 |
Puls Biznesu | 12 130 | 10 671 | 1 719 | 6 632 | 14 745 | 11 551 | 1 871 | 7 456 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 897 | 4 507 | 1 443 | 1 478 | 5 470 | 3 680 | 1 485 | 1 730 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” w kioskach sprzedaje o połowę więcej niż „Wyborcza”, „Przegląd Sportowy” stracił najwięcej
To jest przyszłość polskiego dziennikarstwa.