„Świat według Kiepskich” stracił 220 tys. widzów. 14 mln zł z reklam
Najnowszą serię „Świata według Kiepskich” śledziło średnio 1,60 mln widzów, o 220 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Polsat w paśmie emisji produkcji zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 13,55 mln zł.
Wiosenny sezon „Świata według Kiepskich” na antenie Polsatu pokazywany był w środy o godz. 20.05, w okresie od 2 marca do 18 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wszystkie 12 odcinków produkcji śledziło średnio 1,60 mln widzów. Przełożyło się to na 10,58 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 13,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek serialu z 4 maja. Oglądało go 1,81 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
04-05-2016 | 20:08:30 | 20:40:58 | 1 811 044 | 12,64% |
06-04-2016 | 20:05:45 | 20:38:27 | 1 760 966 | 11,68% |
30-03-2016 | 20:09:21 | 20:42:04 | 1 732 974 | 10,95% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Świat według Kiepskich” stracił 220 tys. widzów. Wówczas serial (emisja w okresie od 4 marca do 20 maja ub.r.), śledziło średnio 1,82 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 11,58 proc. oraz 14,15 proc.
Polsat w paśmie emisji „Świata według Kiepskich” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP2, która emitowała popularny serial „Barwy szczęścia”, co przełożyło się na 20,69 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasował się TVN („Doradca smaku” i „Na Wspólnej”; 15,01 proc.). Gorzej od Polsatu radziła sobie tylko TVP1 („Sport”, kroniki sportowe, „Prognoza pogody” i początek licznych programów; 8,95 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat oraz Jedynka.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 3 131 986 | 20,69% | 826 648 | 14,90% |
TVN | 2 271 348 | 15,01% | 930 989 | 16,78% |
Polsat - Świat według Kiepskich | 1 602 001 | 10,58% | 733 262 | 13,22% |
TVP1 | 1 355 026 | 8,95% | 414 004 | 7,46% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Świata według Kiepskich” wyniosły 13,55 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Na chwilę obecną Telewizja Polsat nie podaje żadnych informacji dotyczących kontynuacji serialu.
Dodajmy, że w kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Świat według Kiepskich” stracił 220 tys. widzów. 14 mln zł z reklam