Syrenka Warszawska zniknęła z Bulwarów Wiślanych
Syrenka Warszawska w środę na jeden dzień zniknęła z Bulwarów Wiślanych, o czym opowiada film promujący kampanię "Dzień na U" Fundacji Rak’n’Roll i Avon Kontra Rak Piersi. To już trzecia odsłona akcji zachęcającej Polki do regularnych badań USG.
Syrenka Warszawska 20 października zniknęła na jeden dzień z Bulwarów Wiślanych. Wszystko po to, by wziąć udział w kampanii „Dzień na U”, która zachęca do regularnych badań piersi i potwierdzania ich zdrowia raz w roku.
W spocie promującym kampanię grana przez Aleksandrę Hamkało Syrenka Warszawska „ożywa”, schodzi z pomnika i udaje się na badanie USG piersi.
W filmie występują także inne postacie, które Syrenka spotyka podczas podróży do gabinetu lekarskiego, a wcielają się w nie: Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.
- Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest „brak czasu”. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej „wymówki”, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek - mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie!.
"Dzień na U!"
Pomysłodawcy kampanii w niekonwencjonalny sposób chcą pokazać, że każda kobieta, nawet Syrenka, zasługuje na jeden dzień wolnego i zadbanie o swoje zdrowie. W akcję włączył się także prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, który "dał wolne" Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy.
Nagranie zostanie zamieszczone na profilach Urzędu oraz Rafała Trzaskowskiego na Facebooku.
Do akcji "Dzień na U" przyłączyli się także inni pracodawcy, którzy zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), ILABO, Infemini Medi Home.
Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię "Dzień na U".
Za tegoroczną strategię, koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Spot promocyjny przygotowały firmy Papaya Films, Rio de Post, za produkcję digital odpowiada Gutenberg Networks. Development strony dziennau.pl wykonało Medley. Za komunikację PR oraz aktywację z influencerami odpowiada agencja Garden of Words. Kampanię wspiera również agencja influencer marketingu Lettly. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje PHD Media Direction.
Dołącz do dyskusji: Syrenka Warszawska zniknęła z Bulwarów Wiślanych