SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telefon ma 94,4 proc. klientów indywidualnych, komórki wypierają stacjonarne

Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada 94,4% klientów indywidualnych, badanych przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Z raportów UKE wynika, że 60,3% badanych przez CBM INDICATOR firm używa wciąż zarówno telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

"Podobnie jak w 2009 roku, wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (94,4 %). Zauważyć można jednak wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy" - głosi raport.

Znacząca większość badanych firm (60,3%) użytkuje zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe, podał także UKE. Zdecydowanie mniejszy odsetek firm korzysta wyłącznie z telefonów stacjonarnych (8,3 %) lub wyłącznie z telefonów komórkowych (31,5%), podano w raporcie dotyczącym klientów instytucjonalnych.

W 2010 roku 43,1% Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym, podał urząd.

"Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 65,7 zł. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 zł miesięcznie (45,4%)" - czytamy w raporcie.

"Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 181 zł. (wartość mediany to 120 zł). Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów u operatora Telekomunikacja Polska jest prawie identyczny i wynosi 180 zł (wartość mediany to również 120 zł)" - napisano w raporcie dotyczącym klientów instytucjonalnych.

UKE podał też, że 84,0% Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego. "W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych. Z jednego telefonu korzysta od 40 do 49 %. Natomiast dwa telefony wykorzystuje od 28 do 33 % firm. Z trzech telefonów korzysta od 11 do 15 % firm" - czytamy w raporcie.

"Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (75 zł), niż użytkowników kart pre-paid (41 PLN), czy mix (45 zł)" - napisano w raporcie.

"Średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest dość zróżnicowany: klienci biznesowi Orange średnio płacą miesięcznie rachunek wynoszący 264,5 zł, klienci Plusa – 215,1 zł, klienci Ery – 199,6 zł, a klienci Play - 179 zł" - czytamy dalej w materiale.

Badanie dotyczące klientów indywidualnych zostało zrealizowane przez PBS DGA w dniach 22-30 listopada 2010 roku na terenie całego kraju. Próba badawcza liczyła N=1600 wywiadów.

Badanie dotyczące klientów biznesowych zostało zrealizowane przez CBM INDICATOR w dniach 17-25 listopada 2010 roku, na losowej, reprezentatywnej próbie firm. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów.

Dołącz do dyskusji: Telefon ma 94,4 proc. klientów indywidualnych, komórki wypierają stacjonarne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl