Telewizja Puls wychodzi z dołka po zmianach w tv naziemnej. Zysk czterokrotnie w górę
W ub.r. Telewizja Puls odrobiła część spadków związanych z przejściem na wyższy standard naziemnej tv cyfrowej. Przychody nadawcy poszły w górę o 15 proc., a zysk netto - z 10,4 do 39,7 mln zł.
Telewizja Puls w ub.r. wypracowała 213,84 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 185,04 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 15,5 proc. Przychody reklamowe nadawcy poszły w górę ze 166,61 do 190,59 mln zł (plus 5,74 mln zł z kampanii społecznych), a te ze sponsoringu zmalały z 16,58 do 14,6 mln zł.
Od 2021 roku brokerem reklamowym kanałów Telewizji Puls jest Polsat Media. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział TV Puls w rynku oglądalności zwiększył się z 2,9 do 2,95 proc., a Pulsu 2 - z 1,43 do 1,58 proc.
W sprawozdaniu firmy zaznaczono, że „osiągnięte poziomy oglądalności są wynikiem inwestycji w produkcje własne, nabycia praw licencyjnych do nowego, atrakcyjnego contentu filmowo-serialowego oraz optymalizacji efektywności wykorzystania dostępnych zasobów programowych”.
W ub.r. nadawca na niefinansowe aktywa trwałe (czyli głównie licencje do emitowanych filmów, seriali i programów) przeznaczył 82,42 mln zł, wobec 74,84 mln zł rok wcześniej. W br. planuje 92,6 mln zł wydatków w tym zakresie.
Telewizja Puls wróciła do wzrostu przychodów po ich spadku o 17,6 proc. Do tego spadku przyczyniło się przejście wiosną 2022 roku prywatnych nadawców na standard DVB-T2 naziemnej telewizji cyfrowej, przy pozostaniu stacji Telewizji Polskiej w poprzednim standardzie aż do stycznia br.
W konsekwencji zasięg techniczny multipleksów MUX-1 i MUX-2, na których obecne są kanały Telewizji Puls, zmalał z 99,8 proc. na początku 2022 roku do 91,3 proc. niecały rok później. Natomiast na koniec ub.r. ów zasięg wynosił już 96 proc.
Koszty rosły dwa razy wolniej od wpływów
Na działalność operacyjną nadawca przeznaczył w ub.r. 186,17 mln zł, o 8,4 proc. więcej niż przed rokiem.
To przede wszystkim efekt wzrostu wydatków na amortyzację z 61,16 do 68,97 mln zł, na wynagrodzenia z 13,08 do 14,44 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 2,77 do 3,27 mln zł i pozostałych kosztów rodzajowych z 9,12 do 11,46 mln zł.
Firma w ub.r. miała średnio 96 pracowników, o dwóch więcej niż przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty finansowe nadawcy skurczyły się z 2,69 mln do 433 tys. zł, a przychody finansowe poszły w górę z 6,18 do 13,56 mln zł (z czego te z odsetek - z 6,18 do 9,75 mln zł).
Bez dywidendy dla Dąbskiego, setki mln zł w kapitale i na lokatach
Zysk operacyjny podskoczył z 10,39 do 26,94 mln zł, a zysk netto - z 10,43 do 39,72 mln zł. Prezes Telewizji Puls Dariusz Dąbski jako jedyny udziałowiec postanowił, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasili jej kapitał zapasowy.
Kapitały własne na koniec ub.r. sięgały 376,44 mln zł, wobec 336,72 mln zł rok wcześniej. Kwota kapitału zapasowego wzrosła ze 167,2 do 177,63 mln zł.
Nadawca posiada też dużą poduszkę pieniężną. Na koniec ub.r. miaa 193,82 mln zł zainwestowane w aktywa finansowe o zmiennej stopie oprocentowania (wobec 62,26 mln zł takich aktywów i 104,96 mln zł w obligacjach na koniec 2022 roku) oraz 11,94 mln zł na rachunkach (rok wcześniej: 7,41 mln zł).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Telewizja Puls wychodzi z dołka po zmianach w tv naziemnej. Zysk czterokrotnie w górę
Żartowałam. Wiadomo, że nie hahahahaha!