SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku

Strony i aplikacje Grupy Polsat-Interia w styczniu br. pierwszy raz w historii miały więcej użytkowników niż te Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Platformę temu odwiedziło już 14,9 mln polskich internautów, natomiast spadki zanotowały Grupa Allegro, TikTok i WhatsApp.

Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe

Z witryn i aplikacji Grupy Google korzysta co miesiąc prawie 98 proc. polskich internautów. Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowały 29,02 mln użytkowników, 20 godzin, 25 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 97,69 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,93 mln odwiedzających, 97,46 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 7 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu.

Należące do Meta Platforms Facebook, Instagram i Messenger (WhatsApp jest klasyfikowany osobno) przyciągnęły 25,43 mln polskich internautów (co dało 85,59 proc. zasięgu), każdego średnio na 24 godziny. Miesiąc wcześniej miały 25,03 mln użytkowników, spędzających przeciętnie po 22 godziny i 30 minut.

Jak już informowaliśmy, Grupa Polsat-Interia dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 20,67 do 21,11 mln pierwszy raz w historii wyprzedziła pod tym względem Grupę Wirtualna Polska (w górę z 20,73 do 21,03 mln) i Ringier Axel Springer Polska (z 20,83 do 20,97 mln).

Temu dalej zyskuje polskich użytkowników

Strony i aplikacje Grupy Allegro (głównie Allegro, Allegro Lokalnie i Ceneo) zanotowały spadek z 20,6 do 20,20,11 mln użytkowników oraz z 2 godzin i 4 minut do godziny i 54,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Za to Grupa Whaleco, wydawca azjatyckiej platformy Temu, osiągnęła kolejny rekord. Miesiąc do miesiąca liczba jej użytkowników podskoczyła z 13,63 do 14,92 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 14 minut i 17 sekund do 36 minut i 9 sekund. Zasięg platformy przekroczył połowę, rosnąc z 45,91 do 50,21 proc.

Mocno wzrosły też wyniki Grupy OLX: liczba odwiedzających z 15,98 do 16,74 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego z godziny, 29 minut i 51 sekund do godziny, 41 minut i 32 sekund. Z kolei na TikToku przy spadku z 13,79 do 13,55 mln użytkowników średni czas korzystania wydłużył się z 17 godzin, 18 minut i 42 sekund do 17 godzin, 56 minut i 13 sekund.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, o 0,1 mln więcej niż w grudniu. Natomiast liczba użytkowników, którzy online są codziennie, wzrosła z 25,3 do 25,6 mln.

WP.pl i Interia.pl przed Allegro

Google.com zanotowało w styczniu 27,33 mln polskich użytkowników, którzy spędzali tam średnio godzinę, 39 minut i 22 sekundy. W przeglądarkowym Facebooku każdy z 20,25 mln internautów spędził przeciętnie 3 godziny, 7 minut i 58 sekund, a na YouTube.com - 20,23 mln internautów korzystało średnio przez 6 godzin, 21 minut i sekundę.

Allegro.pl zanotowało spadek z 16,41 do 15,32 mln użytkowników, przez co zostało wyprzedzone przez WP.pl (wzrost z 16,25 do 16,55 mln) i Interia.pl (z 15,43 do 16,22 mln).

Na OLX.pl liczba odwiedzających poszła w górę z 10,15 do 11,11 mln, a na Temu.pl - z 10,01 do 10,95 mln.

21 minut dłużej na Netfliksie

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 22,25 mln internautów (to 74,91 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy. Miesiąc wcześniej miały 21,95 mln użytkowników oraz 5 godzin, 59 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce liderem w czołówce jest Netflix, w którym liczba odwiedzających miesiąc do miesiąca wzrosła z 3,04 do 3,13 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 3 minut i 22 sekund do 8 godzin, 24 minut i 56 sekund.

Google.com w porównaniu z grudniem osiągnął wzrost liczby użytkowników z 20 do 20,46 mln, YouTube.com - z 13,39 do 13,89 mln, a Facebook.com - z 11,58 do 12,12 mln.

Na Temu.com liczba odwiedzających zwiększyła się z 3,22 do 3,69 mln, za to Allegro.pl zanotowało spadek z 9,65 do 9,12 mln.

Dołącz do dyskusji: Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nissin
Wasz pryncypał czyli wirtualna polska jest przeraźliwie stronniczym medium dlatego ludzie idą tam gdzie jest choć odrobina obiektywizmu, ten trend będzie się rozwijał z każdym kolejnym miesiącem.
18 6
odpowiedź
User
Robi
Nie znam nikogo kto regularnie korzysta z Temu. Bardziej przypomina Ali niż Allegro i to pod każdym względem. Tutaj Kolejny raz porownujecie do Allegro, co świadczy o jakości dziennikarstwa WM.
Allegro nadal nie ma konkurencji w Polsce, dlatego sprzedający płacą coraz więcej za możliwość sprzedaży u tego giganta.
Napiszcie chociaż, że to artykuł spoxsorxowany. Wstyd.
13 39
odpowiedź
User
A. Szprycha
Reklama dżwignią handlu, bo wystarczy poczytać komentarze pod ich apkami w Google Play i macie na dłoni, co te portale są warte. Allegro, Temu, eBay, Amazon, to w sumie Aliexpres, tylko w innej nazwie, bo chińczyk, jest chińczyk, a że hamerykański
11 1
odpowiedź