„The Voice of Poland 14” z nowymi zasadami startuje w TVP2. „Staramy się stale zaskakiwać widza”
W sobotę, 2 września Dwójka rozpocznie emisję 14. edycji „The Voice of Poland”, w której trenerami będą Lanberry, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental. Program będzie miał nieco inne zasady niż w poprzednich edycjach. - Staramy się rozbudowywać i zmieniać poszczególne elementy, aby stale zaskakiwać widza - komentuje Rinke Rooyens, właściciel Rochstar.
„The Voice of Poland” to talent-show, w którym poszukiwany jest najlepiej śpiewający wokalista. Program jest adaptacją międzynarodowego formatu „The Voice” stworzonego przez Johna de Mola, który zadebiutował w Holandii we wrześniu 2010 roku. Premiera polskiej wersji muzycznego widowiska na antenie TVP2 odbyła się rok później. Za jego produkcję w naszym kraju odpowiada Rochstar.
Premiera w sobotę w TVP2
W jesiennej ramówce br. telewizyjna Dwójka pokaże 14. edycję programu. Nowe odcinki będą emitowane od 2 września. „The Voice of Poland” bez zmian będzie można oglądać w soboty o godz. 20.00.
Trenerami najnowszej odsłony widowiska będą: Lanberry, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental.
Bez Tomaszewskiej wśród gospodarzy
Program ponownie poprowadzi Tomasz Kammel, do którego w etapie „live” dołączy Aleksander Sikora. Względem poprzedniej edycji „The Voice of Poland” nie będzie współprowadzić Małgorzata Tomaszewska - powodem jest ciąża prezenterki.
- Rokrocznie do programu zgłasza się kilka tysięcy wokalistów i wokalistek, spośród których zespół producentów i ekspertów muzycznych wyławia tych, którzy mają szansę zaistnieć i pozostać na stałe na polskiej scenie muzycznej. To u nas skrzydła rozwinęli tak wyraziści i utalentowani wokaliści, jak m.in.: Natalia Nykiel, Wiktor Dyduła, Sarsa, Anna Karwan, Baranovsky, Krystian Ochman, Arek Kłusowski, Michał Szczygieł, Ignacy - mówi Magdalena Sibiga, producent kreatywna i reżyser „The Voice of Poland”. - Te wszystkie osoby możemy dziś oglądać na największych scenach muzycznych, najbardziej liczących się festiwalach w kraju. Ich płyty i single pokrywają się diamentem, platyną, złotem - to najlepszy dowód, jak wielkim szacunkiem i uznaniem ich twórczość cieszy się wśród milionów Polaków. Część ze wspomnianych artystów, stając na scenie w programie, nigdy wcześniej nie funkcjonowała w przestrzeni profesjonalnej muzyki. W „The Voice” dostają szansę na współpracę z najlepszymi muzykami, producentami, trenerami wokalnymi, specjalistami od budowania wizerunku - dodaje.
TVP wprowadza zmiany w zasadach programu
Telewizja Polska postanowiła nieco zmodyfikować zmiany w zasadach programu. Podczas „przesłuchań w ciemno” - pierwszego etapu programu - trenerzy będą budować 15-osobowe drużyny (w poprzednich odsłonach kompletowane były 12-osobowe drużyny). Dodatkowo trenerzy będą mogli użyć przycisku „blokada” dopiero po zakończeniu występu uczestnika eliminując tym samym innego trenera z walki o niego.
Zmieni się także sposób eliminacji uczestników w „bitwach” - drugim etapie programu. Wszyscy trenerzy podzielą swoje 15-osobowe drużyny na tria. Każdy tercet zaśpiewa już w trakcie warsztatów muzycznych, a trener zdecyduje, który z uczestników pożegna się z programem. Dwie pozostałe osoby stoczą ostateczną walkę na muzycznym ringu. Wygraną będzie udział w trzecim etapie programu - „nokaucie”. Na scenie wystąpi 5 osób z każdej drużyny. Spośród nich trener każdego teamu wyłoni 4 uczestników, którzy wystąpią w czwartym etapie - „live”.
W odcinkach na żywo, których zwieńczeniem będzie wielki finał, zobaczymy łącznie 16 uczestników. O tym, kto zdobędzie statuetkę „najlepszego głosu w Polsce”, możliwość podpisania kontraktu płytowego oraz czek na 50 tys. zł, niezmiennie zdecydują widzowie programu biorący udział w głosowaniu SMS.
- W każdym kolejnym sezonie staramy się rozbudowywać i zmieniać poszczególne elementy, aby stale zaskakiwać widza. Uważamy, że widzowie zasługują na zmiany szczególnie, że na niektóre z nich wpływ mają właśnie widzowie. To dzięki ich głosom „The Voice Senior” został przez nas wydłużony z czterech do siedmiu tygodni emisji. Również za namową widzów angażujemy coraz to nowszych artystów do roli trenerów, aby naszym wiernym fanom pokazać ich idoli w zupełnie nowych rolach - komentuje zmiany w programie Rinke Rooyens, właściciel Rochstar.
1,60 mln widzów ostatniej edycji
Trzynastą edycję „The Voice of Poland” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty po godz. 20.00, w okresie od 3 września do 19 listopada ub.r. Średnia widownia muzycznego widowiska wyniosła 1,60 mln osób, co przełożyło się na 13,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,42 proc. w grupie 16-59.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,02 proc.
Dołącz do dyskusji: „The Voice of Poland 14” z nowymi zasadami startuje w TVP2. „Staramy się stale zaskakiwać widza”
Ściemniają tym kudłatym prezesem i jeszcze wrzucają ogórka, wypiertol telewizor przez okno.