“Tomasz Lis na żywo” stracił widzów, hitem debata o krzyżu
W sezonie jesiennym program “Tomasz Lis na żywo” oglądało mniej widzów niż rok wcześniej, ale talk-show nadal zapewniał Dwójce pozycję lidera. Najwięcej oglądających zgromadził odcinek o obecności krzyża w Sejmie.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność odcinków “Tomasz Lis na żywo” nadawanych od 5 września do 19 grudnia br. wyniosła 2,52 mln widzów, co dało stacji 20,77 proc. udziału w 4+. Znacznie niższy był udział talk-show w grupie komercyjnej 16-49, gdzie wyniósł 13,58 proc. Widownia programu był nieco mniejsza niż w analogicznym okresie ub.r., gdy magazyn śledziło 2,64 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,51 proc. i 13,76 proc.
Najwięcej widzów zgromadziło wydanie z 17 października br., w którym posłowie oraz eksperci dyskutowali na temat obecności krzyża w sali plenarnej Sejmu. Przyciągnęło ono przed telewizory 3,4 mln osób. Na drugim miejscu uplasował się słynny już wywiad Lisa z Jarosławem Kaczyńskim, który został obejrzany 2,96 mln widzów.
>>> TVP zapewnia: Tomasz Lis zostaje w Dwójce
TVP 2 w czasie emisji talk-show Tomasz Lisa (poniedziałki 21.45) pozostała liderem rynku wśród wszystkich widzów. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 20,40 proc. zajął Polsat, nadający w tym czasie filmy fabularne. Trzeci był TVN (16,92 proc.; “Milion w minutę”, “Hdw3D”, “Mentalista”), a czwarta - Jedynka (8,16 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP 2 była dopiero na trzeciej pozycji za Polsatem i TVN.
Wpływy reklamowe z 16 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 11,2 mln zł. Dla porównania, nadawana rok temu edycja przyniosła 10,6 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Z danych wynika, że audycję Tomasza Lisa śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
>>> Jan Pospieszalski co tydzień gromadzi 440 tys. widzów
Kolejne odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” nadawane będą w zimowej ramówce TVP 2.
Top odcinków “Tomasz Lis na żywo”
Lp. | Data | Wszyscy 4+ | 16-49 |
AMR | SHR % | ||
1 | 17-10-2011 | 3 398 262 | 19,70% |
2 | 03-10-2011 | 2 951 627 | 17,40% |
3 | 21-11-2011 | 2 791 912 | 14,43% |
4 | 28-11-2011 | 2 729 467 | 15,12% |
5 | 19-12-2011 | 2 722 331 | 13,01% |
6 | 07-11-2011 | 2 692 526 | 15,09% |
7 | 10-10-2011 | 2 687 717 | 13,38% |
8 | 24-10-2011 | 2 621 219 | 15,62% |
9 | 12-12-2011 | 2 614 576 | 12,70% |
10 | 26-09-2011 | 2 439 369 | 14,82% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 2 – TLNŻ | 2 518 758 | 20,77% | 13,58% |
Polsat | 2 474 222 | 20,40% | 27,08% |
TVN | 2 052 593 | 16,92% | 17,94% |
TVP 1 | 989 095 | 8,16% | 7,19% |
Profil widowni talk-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,29% | 77 |
Kobiety | 62,71% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 0,59% | 10 |
10-15 | 1,37% | 20 | |
16 - 19 | 1,04% | 19 | |
20 - 24 | 1,39% | 18 | |
25 - 29 | 4,29% | 48 | |
30 - 34 | 5,28% | 64 | |
35 - 39 | 6,50% | 88 | |
40 - 44 | 4,98% | 78 | |
45 - 49 | 6,55% | 95 | |
50 - 54 | 11,26% | 140 | |
55 - 59 | 10,69% | 138 | |
60 | 46,06% | 228 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,02% | 95 |
< 50 tys. | 27,72% | 115 | |
50-100 tys. | 9,44% | 110 | |
100-200 tys. | 7,92% | 98 | |
> 200 tys. | 17,89% | 89 | |
Zawód | Top management | 7,82% | 90 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,86% | 92 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 13,67% | 68 | |
Emeryci | 55,16% | 215 | |
Inni | 9,48% | 31 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,29% | 107 |
Średnie | 32,55% | 110 | |
Wyższe | 17,19% | 137 | |
Inne | 1,96% | 15 |
Dołącz do dyskusji: “Tomasz Lis na żywo” stracił widzów, hitem debata o krzyżu
http://moje-ankiety.pl/respond-18145.html
Przeprowadzam badanie dotyczące męskości bądź kobiecości różnych zagadnień i proszę o pomoc – wypełnienie wyjątkowo krótkiej ankiety (ok. 3 minut). Badania to jest niezbędne do zaliczenia zajęć, dlatego będę wdzięczna za każdą wypełnioną ankietę.