TP SA rozpoczęło publikację danych KPI
Telekomunikacja Polska (TP SA) rozpoczęła w środę publikacjęwskaźników KPI (Key Performance Indicator), które mają pozwolićsprawdzić czy firma dyskryminuje innych operatorów. Wskaźniki mająbyć aktualizowane co miesiąc.
"Z naszej analizy wynika, że grupa TP częściej bardziej dba ooperatorów alternatywnych, niż własnych klientów" - powiedziałdziennikarzom dyrektor pionu współpracy regulacyjnej MaciejRogalski.
Z danych przedstawionych przez spółkę wynika, że we wrześniu2008 r. terminowość dostarczania usługi głosowej dla operatorówalternatywnych (co oznacza przejścia klienta TP do innegooperatora) wynosiła 100%, podczas gdy w sytuacji odwrotnej(przejście do TP) wskaźnik wyniósł tylko 76,32%.
Terminowość naprawy i informacji o naprawie usługi głosowejwyniosła 70,86% (w ciągu 24 godzin) dla usługi hurtowej i 82,15%dla usługi detalicznej TP. Różnica może wynikać z koniecznościpoinformowania operatora alternatywnego o usunięciu usterki.
Wskaźnik jakości weryfikacji technicznej przy zamówieniu usługinternetowych (w ramach BSA) wyniósł 93,13% w przypadku usłughurtowych i 93,41% w przypadku usługi detalicznej TP (neostrada).Wskaźnik ten oznacza stosunek zrealizowanych zamówień na usługędostępu do internetu wobec złożonych zamówień.
Terminowość naprawy i informacji o naprawie uszkodzenia usługinternetowych wyniosła we wrześniu 91,38% w przypadku usługihurtowej i 78,97% w przypadku usługi detalicznej TP.
TP SA podała też, że na koniec września zostały uwolnione 134przełącznice lokalnych pętli abonenckich (LLU) i w ramach tejusługi jest dostępnych 1,79 mln abonentów.
W przyszłym tygodniu Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) maopublikować przygotowany na jego zamówienie raport, który ma ocenićefekt i możliwości podziału funkcjonalnego TP SA. Z wypowiedziprezes UKE Anny Streżyńskiej wynika, że eksperci oceniają, iżpodział spółki korzystnie wpłynie na rynek.
Dołącz do dyskusji: TP SA rozpoczęło publikację danych KPI