TPSA oczekuje dużego spadku przychodów w tym roku. “Rosnąca konkurencja”
Telekomunikacja Polska (TPSA) przewiduje spadek przychodów w 2012 roku o 4-5% wobec wcześniej spodziewanego spadku o max. 3%. Marża EBITDA ma wynieść 34-36% wobec wcześniej oczekiwanych 35-37% (w porównaniu do 38,1% w III kw. br.).
Nowe szacunki podano "z wyłączeniem zapłaty 550 mln euro na rzecz DPTG, zdarzeń nadzwyczajnych, nabycia częstotliwości oraz zmian w zakresie konsolidacji".
Skonsolidowane przychody TPSA spadły o 5,5% r/r w samym III kw. br., zaś w I-III kw. 2012 r. zmniejszyły się o 5,5% r/r (wobec spadku o 2,3% r/r w I półr. półroczu br). Spółka tłumaczy spadek zarówno nową obniżką stawek MTR, jak również wzrastającą konkurencją cenową na rynku telefonii komórkowej.
"Połączenie niekorzystnych czynników makroekonomicznych oraz wzrastająca konkurencja cenowa w segmencie telefonii komórkowej pokazały, iż niemożliwym stało się osiągnięcie celów na rok 2012. Dlatego zdecydowaliśmy opublikować nasze wstępne wyniki dzisiaj, wcześniej niż w planowanym terminie 24 października oraz zaktualizować nasze cele i przewidywania na bieżący rok" - powiedział prezes TPSA Maciej Witucki.
Prezes tłumaczył, że w następstwie wprowadzenia w II kwartale ofert na nielimitowane rozmowy komórkowe i SMS-y przez wszystkich operatorów w Polsce, średni przychód na użytkownika w naszym segmencie usług dla biznesu obniżył się znacząco. "Środki zapobiegawcze, jakie natychmiast podjęliśmy nie będą wystarczające, aby w pełni zneutralizować negatywny wpływ tej nowej wojny cenowej na wartość całego rynku" - powiedział Witucki.
TPSA podała też w komunikacie, że jej spodziewane nakłady inwestycyjne sięgną 15-17% przychodów, czyli nie zmienią się wobec poprzednich przewidywań. W nowym dokumencie nie znalazł się jednak zapis o kontynuacji "programu inwestycji w szerokopasmowy dostęp do internetu".
"Ponieważ nasz szeroko zakrojony program inwestycyjny w szerokopasmowy dostęp do internetu jest na ukończeniu, oczekujemy, że nasz bilans pozostanie zdrowy ze wskaźnikiem zadłużenia netto utrzymanym w przedziale między 35% a 40% oraz wskaźnikiem długu netto do EBITDA nie przewyższającym 1,5x" - powiedział członek zarządu ds. finansów Jacques de Galzain.
Witucki poinformował też, że TPSA kończy sporządzanie nowego planu działań na następne trzy lata i zapowiedział, że spółka ogłosi ten plan w lutym 2013 roku, wraz z publikacją wyników za rok 2012.
Dołącz do dyskusji: TPSA oczekuje dużego spadku przychodów w tym roku. “Rosnąca konkurencja”
Bo z takim logo dostaje rachunki telefoniczne z dawnej TPSA.
Wiec jak to jest?
2) Firma nazywa się TP SA, natomiast marka handlowa brzmi Orange.