TVN i Polsat więcej, TVP mniej - ile telewizje zarobiły w 2011 z reklam (TOP15)
TVN i Polsat cennikowo zarobiły w tym roku po kilka procent więcej z reklam, a TVP 1 i TVP 2 - po kilka procent mniej. Rekordowe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Disney Channel i TLC.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że cennikowe wpływy reklamowe TVN w 2011 roku były o 5,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a wpływy Polsatu - o 7 proc. wyższe. Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam 10 proc. mniej niż przed rokiem, a TVP 2 - 5,3 proc. mniej.
Wśród pozostałych stacji Disney Channel w 2011 roku cennikowo zarobił z reklam dziewięć razy więcej niż rok wcześniej, a TLC - pięć razy więcej. Przy czym ten pierwszy kanał nie był nadawany przez cały 2010 rok. Z kolei wpływy reklamowe TV 4 wzrosły o 18,9 proc., TVP Info - o 13,3 proc., a Disney XD - o 24,7 proc. Za to MTV Polska zarobiła z reklam o 12,5 proc. mniej niż w 2010 roku.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych | ||
stacja | 2011 | 2010 |
TVN | 3 225 588 760 | 3 068 033 385 |
Polsat | 3 113 750 985 | 2 908 793 545 |
TVP 1 | 2 043 073 335 | 2 270 757 970 |
TVP 2 | 1 450 108 535 | 1 530 907 080 |
VIVA Polska | 558 604 975 | 609 028 090 |
AXN | 381 523 975 | 447 666 345 |
TVN 24 | 325 718 318 | 315 746 724 |
TV 4 | 306 472 383 | 257 635 086 |
Discovery | 297 861 220 | 280 918 000 |
Comedy Central | 286 933 015 | 273 068 440 |
MTV Polska | 229 346 365 | 262 158 505 |
TLC | 221 475 160 | 44 564 292 |
TVP Info | 204 568 485 | 180 459 697 |
Disney Channel | 204 008 200 | 22 366 490 |
Disney XD | 202 849 675 | 162 676 560 |
Dołącz do dyskusji: TVN i Polsat więcej, TVP mniej - ile telewizje zarobiły w 2011 z reklam (TOP15)