SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN rozbudowuje ofertę Food Network. „Ambicją jest by główną zawartością były lokalne produkcje”

Wiosną w ramówce Food Network znalazły się cztery lokalne produkcje: „Sexy kuchnia Magdy Gessler”, „Makłowicz w drodze”, „Przepis na sukces” i „Dziewczyny z wypiekami”. - Ambicją kierownictwa jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Gwiazdy Food Network na konferencji prasowej, fot. ŁBrzezicki / WM Gwiazdy Food Network na konferencji prasowej, fot. ŁBrzezicki / WM

Ambasadorką kanału Food Network jest restauratorka Magda Gessler, która od wielu lat jest związana z Grupą TVN - prowadzi reality „Kuchenne rewolucje”. - Food Network to najlepszy kanał kulinarny w Polsce, a ludzie, którzy go tworzą mają pojęcie o tym, co robią, bardzo się do tego przykładają, sami lubią jeść i są estetami - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Magda Gessler. - Twórcy kanału mają serce, ale przede wszystkim mają intuicję jak stąd do Oslo i stąd do Australii. Są renesansowi, kochają życie i kochają pokazywać to życie innym - podkreśla restauratorka.

W lutym br. udział Food Network w całym rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc., co stanowi wzrost o 27,27 proc. w skali roku, zaś w grupie komercyjnej - udział wyniósł 0,18 proc. (wzrost o 20 proc.).

Gessler: Chcę pobudzać seksualne żądze, aby Polska nie zaginęła

Specjalnie dla widzów kulinarnej stacji Gessler gotuje w swoim własnym programie „Sexy kuchnia Magdy Gessler”. W każdym odcinku prezentuje własne pomysły na dania kuchni polskiej i światowej. Oprócz gotowania, znana restauratorka dzieli się z widzami historiami, ciekawostkami i anegdotami z różnych części globu. W programie nie brakuje również wątków związanych z jej prywatnymi upodobaniami, dotyczącymi zarówno kulinariów jak i kobiecego świata.

- Chcę pobudzać seksualne żądze, ponieważ chciałabym, aby Polska nie zaginęła i żebyśmy mieli więcej małych Polaków. Staram się, aby to było przyjemne i żeby bodźce ku temu były autentyczne - mówi nam prowadząca „Sexy kuchnię”.

Drugi sezon „Sexy kuchni Magdy Gessler” na antenie Food Network można oglądać w każdą niedzielę o godz. 11.45.

Kolejną lokalną produkcją Food Network jest „Makłowicz w drodze”. Program Roberta Makłowicza jest obecny w ramówce stacji od listopada ub.r. Dziennikarz wyrusza w świat, by poznawać regionalne przysmaki i tradycje kulinarne, przedstawiając widzom przepisy i ciekawostki z odwiedzanych regionów. Konwencję programu jest taka sama jak „Makłowicz w podróży”, emitowanego w TVP2.

Aktualnie w Food Network emitowane są odcinki nagrywane w Kambodży (niedziela o godz. 11.15). W kolejnej odsłonie Makłowicz przedstawi widzom kulinarne przepisy i ciekawostki belgijskiej Flandrii. - Natomiast za tydzień wyruszamy na Istrię i będziemy podróżować po chorwackiej części półwyspu. Trafimy na sezon na dzikie szparagi i czarne trufle. Mam plan, aby pokazać widzom, jak się je zdobywa -  tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Makłowicz.

Na przełomie maja i czerwca kucharz wybiera się z ekipą telewizyjną do Norwegii, gdzie nakręci kolejne odcinki podczas tzw. białych nocy i zaprezentuje połowy ryb z Golfsztromu. Później czeka go jeszcze podróż na Korsykę. W każdej z wymienionych lokalizacji powstanie kilka odcinków „Makłowicza w drodze”.

„Jestem zadowolony z przejścia do Food Network”

- Internet i kanały tematyczne to jest przyszłość. Telewizja, w której można znaleźć wszystko powoli staje się rzeczą archaiczną - komentuje dziennikarz. - Ambicją kierownictwa Food Network jest stworzenie kanału, którego główną zawartością będą lokalne produkcje dla polskiego widza. Podoba mi się ta wizja - dodaje.

Robert Makłowicz przez 20 lat był związany z Telewizją Polską, ostatnio jako gospodarz popularnego programu „Makłowicz w podróży”. W marcu 2017 roku TVP zakończyła tę współpracę po tym jak stwierdził on, że jego słowa w spocie ramówkowym wykorzystano w zmanipulowanym kontekście.

- Tak się zdarzyło, okoliczności są znane. Taki mamy w Polsce czas. Cieszę się, że jestem w Food Network - dodaje. Ze stacją związał się oficjalnie w lipcu ub.r.

Nowy program tej wiosny prowadzi Katarzyna Meller, która w odcinkach „Przepisu na sukces” przyjrzy się pracy szefów kuchni w znanych polskich restauracjach oraz odwiedzi pasjonatów gotowania. Prowadząca spróbuje potraw kulinarnych i porozmawia z kucharzami na temat m.in. oryginalnych przepisów i smaków. Meller jest autorką przepisów kulinarnych i restauratorką. W 2016 roku napisała książkę „W kuchni mamy i córki”. Jest siostrą Marcina Mellera.

Od wtorku 24 kwietnia br. stacja rozpocznie emisję programu Dziewczyny z wypiekami”, w którym Agata Stankiewicz i Małgorzata Nagat muszą wykonać w swojej pracowni cukierniczej nietypowe zamówienia na torty. Widzowie zobaczą, jak powstaje zamówienie oraz poznają przepisy na słodkości.

Dołącz do dyskusji: TVN rozbudowuje ofertę Food Network. „Ambicją jest by główną zawartością były lokalne produkcje”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
?
Siostrzyczka Mellera próbowała już sił w niezliczonej liczbie firma Skarbu Państwa, teraz jest trendsetterką kulinarną :)

Tylko patrzeć aż braciszek Andrzej, gdzieś będzie lansowany jako główny reporter wojenny w Polsce :)

Jest tyle utalentowanych Polaków, którzy nawet nie marzą o tak błyskotliwych karierach w mediach.

A tu cyk, wystarczy pochodzenie etniczne i jest własny program w jednej z największych telewizji.

Można zapytać jakie kompetencje w obszarze którym ma się zajmować ma Pani Katarzyna Meller?
0 0
odpowiedź
User
Rychło Marychno
"Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, premierę „Przepisu na sukces” w Food Network zaplanowano na marzec br"

Jest połowa kwietnia...
0 0
odpowiedź
User
Emil.
Szkoda, że już nie pokazują "Tajemniczego klienta" :(
0 0
odpowiedź