TVN stracił dużo z reklam
W maju odnotowano znaczący spadek wydatków na reklamę telewizyjną
Według danych AGB Polska w okresie 1 - 30 maja 2004 r. odnotowano znaczący spadek wydatków na reklamę telewizyjną. W maju bieżącego roku wpływy z reklam w głównych stacjach telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN, TVN 7, TV 4 i TVP 3) wyniosły 553 mln 307 tysięcy złotych, czyli o 88 mln 134 tysiące złotych mniej w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Najprawdopodobniej sytuacja ta jest wynikiem wprowadzenia nowych przepisów unijnych ograniczających nadawanie reklam przerywających filmy. Od 1 maja stacje komercyjne nie mogą przerywać reklamami filmów fabularnych i telewizyjnych krótszych niż 45 minut. W trakcie filmów trwających do 1,5 godz. możliwa jest tylko jedna przerwa reklamowa, dwukrotną przerwę umożliwia film trwający powyżej 1,5 godziny. Po raz trzeci można przerwać emisję, gdy film trwa co najmniej 110 minut.
Najwięcej straciła stacja TVN, w maju odnotowała spadek o 45 mln 749 tysięcy zł w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym (wpływy z reklamy wyniosły w maju 2004 r. - 119 mln 902 tys. zł, maj 2003 r. - 165 mln 652 tys.). Polsat zarobił o 41 mln 908 tys. zł mniej (w maju 2004 r. wpływy wyniosły 123 mln 792 tys., w maju 2003 r. - 165 mln 701 tys.). Straty, aczkolwiek proporcjonalnie mniejsze, poniosły również stacje TVN 7 i TV 4. Zyskała natomiast telewizja publiczna. Stacja TVP 1 powiększyła wpływy o 2 mln 459 tys. zł (maj 2004 - 169 mln 768 tys., maj 2003 - 167 mln 310 tys. zł). TVP 2 zwiększyła wpływy o 4 mln 150 tys. (maj 2004 r. - 96 mln 090 tys. zł, maj 2003 r. - 91 mln 940 tys. zł).
Na pierwszym miejscu pod względem wydatków reklamowych znalazły się "napoje" (czyli: piwo, soki, napoje, wody gazowanie i niegazowane) - wpływy z reklam wyniosły 78 mln 209 tys. Na drugim miejscu znalazły się systemy telekomunikacyjne (operatorzy telefonii komórkowej) z kwotą 58 mln 750 tys. zł, na trzecim produkty mleczne (serki, jogurty, mleko) - 30 mln 461 tys. zł.
Największym majowym reklamodawcą jest firma Procter & Gamble, która wydała na reklamę telewizyjną 22 mln 457 tys. zł). Paradoksalnie wzrosła liczba reklamodawców w telewizji; w maju b.r. było ich 363, w ubiegłym roku 311.
Dołącz do dyskusji: TVN stracił dużo z reklam