TVP szykuje TVP GO. Ma wystartować w pierwszym kwartale
Telewizja Polska zarejestrowała w Urzędzie Patentowym RP logo TVP GO. Nadawca publiczny dokonał także rejestracji domeny tvpgo.pl. Z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że TVP planuje zintegrowanie serwisów streamingowych pod nowym szyldem, nowa usługa ma wystartować w I kwartale 2022 roku.
Do rejestracji logotypu TVP Go doszło w połowie stycznia br. Domenę tvpgo.pl nadawca publiczny zarejestrował natomiast jeszcze w grudniu 2021 roku. Obecnie Telewizja Polska oferuje treści na żądanie (filmy, seriale, programy rozrywkowe, dokumentalne, informacyjne) i wybrane kanały telewizyjne (regionalne wersje TVP3, TVP World, TVP Historia 2, TVP ABC 2) w dwóch serwisach: TVP VOD i TVP Stream.
Pierwszy jest dostępny poprzez przeglądarkę internetową i m.in. jako aplikacja na telewizory w systemie operacyjnym Android TV. Z TVP Stream można korzystać za pośrednictwem aplikacji na urządzeniach mobilnych i w ramach HbbTV, czyli w telewizji hybrydowej. Mogą z niej korzystać odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z telewizorami podłączonymi do internetu.
Lakoniczny komentarz TVP
Nadawca publiczny zapowiadał, że do końca 2021 roku wystartuje usługa catch up TV w ramach TVP Stream. To rozwiązanie miało pozwolić widzom telewizji publicznej cofanie wyemitowanych na jej kanałach programów do tygodnia. Usługa nadal się nie pojawiła. Telewizja Polska nie informuje kiedy to nastąpi i o powodach opóźnienia.
Już w październiku ub.r. TVP zarejestrowała domenę SwipeTo.pl. Po polsku to „przesuń do”. Na stronie internetowej swipeto.pl nadal nie ma żadnych treści. Być może nadawca publiczny zdecydował się na łatwiejszą do zapamiętania nazwę.
Pytaliśmy Zespół Rzecznika TVP o to czym będzie TVP Go. - Telewizja Polska w ramach przyjętej strategii będzie wprowadzała kolejne usługi, o czym będzie informowała rynek w odpowiednim czasie - poinformowało nas jedynie Centrum Informacji TVP.
Jak ma działać TVP Go
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Telewizja Polska ujednolici działanie swoich serwisów streamingowych. Wielu nadawców z całego świata korzysta bowiem ze słowa „GO” do oferowania takich treści. W Polsce działają na przykład Polsat Box GO, Polsat GO, Orange TV GO, UPC TV GO, TVN24 GO i HBO GO. Wkrótce ten drugi serwis zostanie zastąpiony przez HBO Max.
Jak wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl w TVP Go pojawią się treści w modelu wideo na żądanie i streaming kanałów Telewizji Polskiej. W ofercie serwisu miałby być dostępne stacje nadawców komercyjnych objęte zasadą must carry/must offer - czyli kanały TVN, Polsat, TV Puls i TV 4.
Dostęp do platformy ma być darmowy, ale będzie wymagał zalogowania.
W TVP prawie 3 tys. pracowników etatowych
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.
Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.
W 2020 roku Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec 2020 roku w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W 2021 roku Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.
Dołącz do dyskusji: TVP szykuje TVP GO. Ma wystartować w pierwszym kwartale
Skoro jest TVP VOD to wystarczy ulepszyć