TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych
W listopadzie 2013 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.
Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 199 tys. widzów, czyli o 8,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,84 proc. do 3,00 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 50,01 proc. i wyniosła 104 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,66 pkt. proc. do 1,57 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, stracił jednak także miejsce w analogowych ofertach kablówek (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w listopadzie br. poszła do góry o 33,56 proc. do 70 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,05 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,81 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 8,32 proc. i wyniosła 13 tys. osób, a udział tej telewizji spadł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,11 proc. do 2,08 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,75 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,57 proc.; spadek o 0,94 pkt. proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVN24 | listopad | 2013 | 198 840 | 3,00% | 2,08% |
listopad | 2012 | 183 486 | 2,84% | 2,11% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVP Info | listopad | 2013 | 104 321 | 1,57% | 0,57% |
listopad | 2012 | 208 677 | 3,23% | 1,51% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | listopad | 2013 | 69 918 | 1,05% | 0,75% |
listopad | 2012 | 52 348 | 0,81% | 0,65% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | listopad | 2013 | 13 481 | 0,20% | 0,07% |
listopad | 2012 | 14 705 | 0,23% | 0,10% |
Nowy kanał TVP Regionalna w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 70 tys. widzów, co przełożyło się na 1,06 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 0,60 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVP Regionalna | listopad | 2013 | 70 292 | 1,06% | 0,50% |
listopad | 2012 | - | - | - |
Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do Polsatu Biznes, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 97,99 proc. do 3,7 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,03 proc. do 0,06 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes.
Natomiast TVN CNBC w listopadzie 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów (wzrost o 15,13 proc.), a jego udział wyniósł 0,05 proc. (czyli tyle samo ile było przed rokiem). Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także newsy ze świata (dowiedz się więcej).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat Biznes | listopad | 2013 | 3 653 | 0,06% | 0,05% |
listopad | 2012 | 1 845 | 0,03% | 0,02% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVN CNBC | listopad | 2013 | 3 440 | 0,05% | 0,08% |
listopad | 2012 | 2 988 | 0,05% | 0,07% |
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,9 tys. widzów, czyli o 17,67 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,09 proc. do 0,07 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVN Meteo | listopad | 2013 | 4 945 | 0,07% | 0,07% |
listopad | 2012 | 6 006 | 0,09% | 0,08% |
W listopadzie 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało serwis informacyjny (988 tys.), w TVP Info hitem był program „Dziś Wieczorem” (458 tys.), w Polsat News - „Państwo w państwie” (381 tys.), a w TVP Regionalna - „Saga prastarej puszczy” (też 381 tys.).
TVN24 | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Start | AMR | SHR % |
SERWIS INFORMACYJNY | 11-11-2013 | 18:45 | 988 455 | 6,13% |
RELACJA NA ZYWO | 11-11-2013 | 18:34 | 944 207 | 5,84% |
FAKTY PO FAKTACH | 11-11-2013 | 19:21 | 798 899 | 4,65% |
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ | 10-11-2013 | 10:45 | 694 895 | 7,93% |
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ | 24-11-2013 | 11:38 | 588 698 | 5,70% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
TVP Info | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Start | AMR | SHR % |
DZIS WIECZOREM /PROG.PUBL.POL./ | 12-11-2013 | 19:57 | 458 063 | 2,92% |
RELACJA NA ZYWO | 03-11-2013 | 10:47 | 441 544 | 3,79% |
FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/ | 29-11-2013 | 20:12 | 424 599 | 2,76% |
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY | 03-11-2013 | 15:29 | 418 730 | 3,28% |
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ | 16-11-2013 | 20:09 | 416 793 | 2,58% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
Polsat News | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Start | AMR | SHR % |
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ | 03-11-2013 | 19:50 | 381 069 | 2,20% |
WYDARZENIA | 11-11-2013 | 18:50 | 334 398 | 2,02% |
RELACJA NA ZYWO | 03-11-2013 | 13:49 | 330 184 | 2,57% |
INFORMACJE | 03-11-2013 | 13:00 | 260 447 | 2,16% |
WAZNE /PROG.INFO.POL./ | 14-11-2013 | 16:10 | 260 358 | 2,86% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
TVP Regionalana | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Start | AMR | SHR % |
SAGA PRASTAREJ PUSZCZY /FILM DOK.POL./ | 03-11-2013 | 13:35 | 380 802 | 2,99% |
ECHA DNIA KOMENTARZE /PROG.PUBLIC./ | 15-11-2013 | 21:43 | 343 292 | 2,29% |
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE | 15-11-2013 | 17:30 | 342 198 | 2,66% |
MAZOWSZE KONCERT JUBILEUSZOWY | 11-11-2013 | 19:03 | 330 923 | 1,94% |
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ | 03-11-2013 | 16:04 | 307 592 | 2,27% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
Superstacja | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Start | AMR | SHR % |
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ | 14-11-2013 | 21:17 | 102 064 | 0,69% |
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./ | 14-11-2013 | 20:44 | 85 992 | 0,55% |
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./ | 08-11-2013 | 21:42 | 78 687 | 0,59% |
NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./ | 07-11-2013 | 21:44 | 75 698 | 0,55% |
PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./ | 10-11-2013 | 14:30 | 73 826 | 0,70% |
* TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement
Dołącz do dyskusji: TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych