TVP zapłaci Nielsenowi prawie 37 mln za dane telemetryczne
36,9 mln zł to wartość czteroletniej umowy z Nielsen Audience Measurement na obsługę telemetryczną, którą zawrze wkrótce Telewizja Polska.
Nielsen Audience Measurement wygrał w przetargu na dostarczanie danych o oglądalności zorganizowanym przez TVP, bo jest jedyną firmą prowadzącą badania telemetryczne w Polsce. Telewizja publiczna za obsługę w tym zakresie w latach 2015-2019 ma zapłacić instytutowi dokładnie 36 899 643,79 mln zł brutto.
TVP podała, że średni roczny koszt w nowej umowie jest niższy od kosztu w ostatnim roku poprzedniego kontraktu, obejmującego lata 2012-2014. W pierwszym roku starej umowy koszt był niższy, bo był to rok wdrożeniowy - TVP korzystała wtedy równolegle z danych TNS OBOP.
Nowa umowa z Nielsenem obejmie więcej usług niż poprzednia, a panel instytutu liczy teraz 2000 gospodarstw domowych, a nie 1650, jak w przeszłości. Jak informuje biuro prasowe TVP, kontrakt ma zostać podpisany po Świętach Wielkanocnych.
TVP rozstrzygnęła przetarg na telemetrię za drugim podejściem, w pierwszym warunki zaproponowane przez Nielsena były dla nadawcy zbyt wysokie (więcej na ten temat). W międzyczasie by zapewnić nieprzerwany dostęp do danych odbyły się dwa przetargi obejmujące okresy miesięczne, które też wygrał Nielsen.
Dołącz do dyskusji: TVP zapłaci Nielsenowi prawie 37 mln za dane telemetryczne
Ciekawe jak ta cena ma się do ceny analogicznego panelu w innych krajach na świecie?