TVP2 wyprzedziła TVN w DVB-T. Rośnie Telewizja Puls (dane za październik)
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News.
W październiku 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2015 roku zwiększył się o 0,25 proc. i wyniósł 15,83 proc.
Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,80 proc., po spadku o 7,57 proc. Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,96 proc. i wyniósł 10,66 proc.
Na kolejną lokatę spadł TVN, której udział zmalał o 1,15 proc. do 10,30 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 15,65 proc. do 5,39 proc.
Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls awansował z miejsca siódmego na szóste, a jego udział w rynku zwiększył się o 1,30 proc. do 4,68 proc. Z kolei trzy oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 3,04 proc. do 4,07 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 86,59 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 10. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 3,06 proc.
Z kolei najwięcej w październiku br. stracił Polsat Sport News - było to 17,35 proc. do 0,81 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 21.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 4+ | Dynamika | ||
październik | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 15,83% | 15,79% | 0,25% |
2 | TVP1 | 13,80% | 14,93% | -7,57% |
3 | TVP2 | 10,66% | 10,06% | 5,96% |
4 | TVN | 10,30% | 10,42% | -1,15% |
5 | TVP INFO | 5,39% | 6,39% | -15,65% |
6 | TV PULS | 4,68% | 4,62% | 1,30% |
7 | TV4 | 4,59% | 4,85% | -5,36% |
8 | TVN7 | 4,16% | 3,86% | 7,77% |
9 | Puls 2 | 4,07% | 3,95% | 3,04% |
10 | TVP ABC | 3,06% | 1,64% | 86,59% |
11 | TV6 | 2,98% | 2,85% | 4,56% |
12 | TTV | 2,74% | 2,89% | -5,19% |
13 | TVP3 | 2,00% | 1,91% | 4,71% |
14 | Stopklatka | 1,93% | 1,69% | 14,20% |
15 | ATM Rozrywka | 1,87% | 1,59% | 17,61% |
16 | Fokus TV | 1,71% | 1,56% | 9,62% |
17 | TVP Rozrywka | 1,51% | 1,72% | -12,21% |
18 | Polo TV | 1,46% | 1,53% | -4,58% |
19 | TVP Historia | 1,00% | 1,17% | -14,53% |
20 | 8TV | 0,83% | - | - |
21 | Polsat Sport News | 0,81% | 0,98% | -17,35% |
22 | TVP Kultura | 0,62% | 0,71% | -12,68% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,05 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,67 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,67 proc. do 12,86 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,84 proc., wzrost o 13,19 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,91 proc.; w dół o 9,08 proc.).
Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,11 proc.; przed rokiem było to 6,27 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 97,69 proc. do 3,42 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło TVP Info - było to 35,52 proc. do 1,87 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 16-49 | Dynamika | ||
październik | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 18,05% | 17,93% | 0,67% |
2 | TVN | 12,86% | 12,17% | 5,67% |
3 | TVP2 | 8,84% | 7,81% | 13,19% |
4 | TVP1 | 7,91% | 8,70% | -9,08% |
5 | TV PULS | 6,11% | 6,27% | -2,55% |
6 | TV4 | 5,28% | 5,99% | -11,85% |
7 | TVN7 | 4,73% | 4,77% | -0,84% |
8 | Puls 2 | 4,41% | 5,02% | -12,15% |
9 | TV6 | 3,55% | 3,97% | -10,58% |
10 | TTV | 3,45% | 3,61% | -4,43% |
11 | TVP ABC | 3,42% | 1,73% | 97,69% |
12 | Polo TV | 2,54% | 2,58% | -1,55% |
13 | Stopklatka | 2,33% | 2,02% | 15,35% |
14 | ATM Rozrywka | 2,32% | 2,01% | 15,42% |
15 | Fokus TV | 2,01% | 1,94% | 3,61% |
16 | TVP INFO | 1,87% | 2,90% | -35,52% |
17 | 8TV | 1,43% | - | - |
18 | TVP Rozrywka | 1,28% | 1,80% | -28,89% |
19 | TVP3 | 1,22% | 1,08% | 12,96% |
20 | TVP Historia | 0,93% | 1,09% | -14,68% |
21 | Polsat Sport News | 0,75% | 0,90% | -16,67% |
22 | TVP Kultura | 0,54% | 0,67% | -19,40% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: TVP2 wyprzedziła TVN w DVB-T. Rośnie Telewizja Puls (dane za październik)
Prawdopodobnie nastąpiło też przesunięcie od telewizji naziemnej do telewizji większego wyboru.
Już wole Gwizdy Lombardu, Aukcje magazynowe i CSI niż wszechobecne paradokumenty.