„Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Party” i „Gala” więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)
W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były minimalnie niższe niż rok wcześniej. Po 30 proc. więcej niż rok wcześniej zarobiły „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, o ponad 20 proc. więcej - „Party” i „Gala”, za to spore spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Polityka”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od tycznia do czerwca br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 1,383 mln zł. To o 2,1 mln zł, czyli 0,15 proc. mniej niż rok wcześniej.
Przy czym według szacunków domu mediowego Starlink za I kwartał br. rzeczywiste wpływy reklamowe magazynów nie tylko są znacznie niższe od cennikowych (wyniosły 120,3 mln zł), lecz również wyraźnie zmalały w skali roku - o 16,3 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast zdaniem analityków ZenithOptimedia Group w całym br. wartość reklam w magazynach zmniejszy się aż o 21 proc. (przeczytaj o tym więcej).
Cennikowo w I połowie br. zdecydowanie największe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały liderujące pod tym względem „Twój Styl” i „Tele Tydzień” (oba magazyny należą do Wydawnictwa Bauer). Pierwszy zarobił o 30,3 proc. (czyli 17,9 mln zł) więcej niż rok wcześniej, a drugi - o 32 proc. (czyli 15,2 mln zł) więcej.
>>> Tygodniki telewizyjne z mniejszą sprzedażą, „Tele Tydzień” liderem
Cennikowe wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) wzrosły w skali roku o 22,9 proc. (czyli 7,2 mln zł), a „Gali” (G+J Polska) - o 22,2 proc. (5,2 mln zł). Z kolei „Flesz” (Edipresse Polska) w skali roku zyskał na reklamach 18,3 proc. (4,7 mln zł), „Claudia” (G+J Polska) - 17,1 proc. (4,8 mln zł), a „Viva!” (Edipresse Polska) - 10,8 proc. (5,4 mln zł).
Jako jedyne z czołowej dziesiątki, spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały tygodniki opinii. „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił mniej o 7 proc. (czyli 4,7 mln zł) niż rok wcześniej, „Wprost” (PMPG) - o 22,3 proc. (13,2 mln zł), a „Polityka” (Polityka Spółdzielni Pracy) - o 25,5 proc. (10,7 mln zł).
>>> „Gość Niedzielny” liderem tygodników opinii przed „Newsweekiem” i „Polityką”
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI.2013 | I-VI.2012 |
Twój Styl | 76 915 304 zł | 59 030 096 zł |
Tele Tydzień | 62 901 420 zł | 47 665 139 zł |
Newsweek Polska | 62 308 765 zł | 67 030 206 zł |
Viva! | 55 759 663 zł | 50 300 253 zł |
Wprost | 46 040 665 zł | 59 263 773 zł |
Party | 38 529 927 zł | 31 345 037 zł |
Claudia | 32 952 735 zł | 28 136 075 zł |
Polityka | 31 180 600 zł | 41 847 273 zł |
Flesz | 30 540 838 zł | 25 819 439 zł |
Gala | 28 760 155 zł | 23 524 523 zł |
monitorowane tytuły razem | 1 383 440 054 zł | 1 385 506 448 zł |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Party” i „Gala” więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)