SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Motor” zwiększa sprzedaż. „Top Gear” z największym spadkiem w I półroczu

W I półroczu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,36 proc. i wyniosła 107 867 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,58 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 724 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), które przed rokiem było drugie. Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 40 577 egz., po spadku o 7,30 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą na poziomie 39 216 egz. Stracił on 4,54 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był liderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 22,36 proc., co w efekcie dało mu średni wynik sprzedażowy na poziomie 34 397 egz.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

199 747

107 927

107 867

194 002

103 476

103 359

Auto Świat

118 193

71 365

70 724

132 029

83 982

79 095

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 862

40 675

40 577

85 999

43 873

43 773

Auto Świat Poradnik

66 820

39 242

39 216

70 817

41 079

41 079

Top Gear

65 485

34 569

34 397

79 648

44 390

44 306

Auto Motor i Sport

51 884

26 309

26 309

54 040

28 340

28 340

Świat Motocykli

28 667

14 784

14 775

30 216

15 962

15 962

Automobilista

19 117

7 643

7 592

19 658

8 330

8 311

Classic Auto

14 223

6 713

6 713

14 450

6 923

6 923

W czerwcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 3,11 proc. do 100 724 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 67 054 egz., po spadku o 10,19 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera - po awansie z miejsca drugiego - zajęło „Auto-Moto” (44 259 egz.; wzrost o 17,01 proc. - największy w zestawieniu).

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (36 245 egz.; do góry o 12,67 proc.), zaś z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (27 459 egz.; w dół o 34,46 proc. - największy w rankingu).

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

195 710

100 724

100 724

193 710

104 153

103 953

Auto Świat

114 569

67 113

67 054

128 572

79 117

74 659

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

44 259

44 259

83 000

38 024

37 824

Auto Świat Poradnik

61 988

36 276

36 245

67 983

32 169

32 169

Top Gear

57 978

27 640

27 459

82 473

41 992

41 895

Auto Motor i Sport

51 500

25 349

25 349

53 774

27 029

27 029

Świat Motocykli

27 000

14 794

14 744

31 000

15 020

15 020

Automobilista

18 700

7 579

7 519

19 650

7 805

7 805

Classic Auto

13 940

6 389

6 389

14 520

7 142

7 142

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Motor” zwiększa sprzedaż. „Top Gear” z największym spadkiem w I półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl