Ubezpieczyciele reklamują się głównie w telewizji, Link4 zwiększył budżet o 55 proc.
Firmy ubezpieczeniowe zwiększyły w 2020 roku wydatki reklamowe o ponad 20 proc. Najwięcej wydawały w telewizji, podniosły też wydatki w radiu. Liderem wydatków reklamowych była firma Link4, Generali Group z kolei zwiększyło budżet 67-krotnie.
Wydatki reklamowe ubezpieczycieli w tradycyjnych mediach (bez internetu) wyniosły w 2020 roku cennikowo 233,08 mln zł, czyli 20,2 proc. więcej niż w 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opartej na danych Kantar Media.
Najwięcej na reklamy wydała firma Link4 należąca do PZU - jej zeszłoroczny budżet wyniósł 43,7 mln zł, po wzroście rok do roku o 55,2 proc. Link4 w połowie ub.r. rozpoczęło wspólną sprzedaż produktów ubezpieczeniowych z Orlen Usługi Finansowe.
Drugie miejsce na podium należy do Generali Group z wydatkami w wysokości 32,6 mln zł. Ta firma rok do roku zwiększyła nakłady na reklamę o prawie 70-krotnie - z 477,7 tys. zł w 2019 roku. Generali Group w połowie ub.r. rozpoczęła w Polsce lokalną odsłonę globalnej kampanii pod hasłem „Zależy nam na Tobie”, którą wznowiło w styczniu tego roku.
Kantar Media osobno klasyfikuje marki PZU i Grupa PZU. Wydatki reklamowe tej pierwszej w ub.r. zmalały o 0,2 proc. do 18,3 mln zł, a tej drugiej - wzrosły o 0,8 proc. do 16 mln zł. PZU pod koniec ub.r. rozpoczęło kampanię wizerunkową pod hasłem „Chciałbyś być wszędzie”.
Natomiast Axa Ubezpieczenia przeznaczyła na reklamy 14,8 mln zł, o 35,3 proc mniej niż w 2019 roku. Axa w ub.r. promowała się we wspólnej kampanii wizerunkowej z firmą pożyczkową Provident Polska.
Reklam ubezpieczycieli najwięcej w telewizji
Dwie trzecie budżetów ubezpieczycieli - 174,4 mln zł - trafiło do telewizji. Było to 60,8 proc więcej niż w 2019 roku. 30,8 mln zł, czyli 5,7 proc więcej niż rok wcześniej przeznaczono na reklamę w radiu.
Wydatki na reklamę w gazetach zmalały o 31 proc. (do 13,1 mln zł), w magazynach – o 45,8 proc. (do 12,1 mln zł).
Ubezpieczyciele zmniejszyli też inwestycje reklamowe w reklamę zewnętrzną (o 95,4 proc., do 117 tys zł), na reklamę kinową (o 77,7 proc., do 2,6 mln zł). Całkiem zrezygnowali w 2020 roku z reklamy zewnętrznej w metrze.
Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele reklamują się głównie w telewizji, Link4 zwiększył budżet o 55 proc.