UOKiK: 46 tys. zł kary dla sklepu internetowego za niezwracanie kosztów wysyłki
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał kwotą 46 tysięcy złotych sklep internetowy ze sprzętem AGD, który obciążał klientów kosztami wysyłki przy zwrocie towarów. Sprzedawca wprowadzał tez klientów w błąd na temat okresu trwania gwarancji na konkretne produkty.
Jak informuje w komunikacie UOKiK chodzi o sklep internetowy ze sprzętem AGD działający pod dwoma adresami: emistomarket.pl i dom-lazienka.pl.
Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko właścicielowi sklepu zostało wszczęte w kwietniu 2015 r. Zarzuty dotyczyły nieprzestrzegania praw klientów indywidualnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
Postępowanie urzędu wykazało, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Podany w regulaminie sklepu termin na odstąpienie od umowy liczony był od dnia złożenia zamówienia, a nie od odbioru towaru. Czas na oddanie pieniędzy konsumentowi wynosił 14 dni od otrzymania przez sprzedawcę przesyłki z towarem zamiast od dnia rezygnacji kupującego.
Dodatkowo z regulaminu wynikało, że przedsiębiorca zwraca klientom, którzy rezygnują z zakupionych produktów, tylko wartość oddawanego towaru i nie uwzględnia kosztów dostawy.
UOKiK potwierdził także zarzuty dotyczące wprowadzania konsumentów w błąd w zakresie czasu trwania gwarancji na niektóre produkty oferowane w sklepie internetowym. Prezentowana przy nich informacja o pięcioletniej gwarancji była nieprawdziwa - okres gwarancji producenta wynosił 2 lata.
W konsekwencji zakończenia postępowania UOKiK nałożył na Emisto karę ponad 46 tys. zł i nakazał zaniechanie zakwestionowanych praktyk. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się od niej do sądu.
Dołącz do dyskusji: UOKiK: 46 tys. zł kary dla sklepu internetowego za niezwracanie kosztów wysyłki