UOKiK karze za oszukańczy konkurs SMS-owy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości 141 tys. zł na spółkę CT Creative Team za zorganizowanie konkursu SMS-owego „Quiz wiedzowy”, który zdaniem Urzędu wprowadzał odbiorców w błąd.
„Quiz wiedzowy” prowadzony był od listopada 2010 do grudnia 2011 roku. Polegał on na wysyłaniu płatnych SMS-ów, do czego zachęcały odbiorców wiadomości takie jak „I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms” czy „Przecież piszemy: Komisja ds. Nagród przyznaje Ci Nagrode Gwarantowana w grze o 100 000 zł! Po odbior slij SMS: KASA na DARMOWY nr 8064!’GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl”.
W rzeczywistości odpowiedź na taki SMS oznaczało przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto wiadomości reklamowe nie zawierały danych o cenie SMS-ów zwrotnych i organizatorze konkursu.
Według UOKiK-u organizująca ten konkurs spółka CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Na firmę nałożono karę w wysokości 141 575 zł. Decyzja nie jest prawomocna, a CT Creative Team odwołał się już od niej do sądu.
Dołącz do dyskusji: UOKiK karze za oszukańczy konkurs SMS-owy