SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC ubyło abonentów. Zyskują internet i telefonia, traci telewizja

Sieć UPC Polska miała pod koniec marca br. o 35 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej, a dwa razy tyle klientów zrezygnowało z usługi telewizyjnej. Przybywa za to użytkowników internetu i telefonii.

Łączna liczba abonentów operatora UPC Polska na koniec I kwartału 2014 roku wyniosła dokładnie 1 431 000, co oznacza spadek o 35,1 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 2,4 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec marca br. było 1 221 500. To jednak mniej aż o 70,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 5,44 proc.).

Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 868,2 tys. klientów  telewizji cyfrowej (wzrost o 8,9 proc., czyli o 70,8 tys. klientów) oraz 353,3 tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 28,54 proc., czyli 141,1 tys. klientów).

UPC Polska

Liczba abonentów na koniec

usługa

I kwartału 2014

I kwratału 2013

UPC ogółem

1431000

1466100

Wirtualnemedia.pl

Telewizja ogółem

1221500

1291800

Telewizja cyfrowa

868200

797400

Telewizja analogowa

353300

494400

Wirtualnemedia.pl

Internet

933500

874800

Telefonia

527000

488300

Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 933,5 tys., co oznacza wzrost o 6,71 proc. (58,7 tys. klientów). Operator podaje, że do blisko 80 proc. wzrósł odsetek klientów, który dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.

O 7,93 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec marca br. operator miał już 527 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2,682 mln usług (rok wcześniej 2,655 mln). Sieć podała, że już 32,8 proc. jej abonentów posiada potrójną usługę.

Dołącz do dyskusji: UPC ubyło abonentów. Zyskują internet i telefonia, traci telewizja

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nexti
Teraz stracą jeszcze bardziej po chyba po raz pierwszy od lat nowa oferta łączona jest gorsza od poprzedniej.
odpowiedź
User
szakal
Ja w zeszłym roku skorzystałem z super oferty łączonej.Za samą telewizję analogową płaciłem 60 zł.Nagle pojawiła się oferta telewizja cyfrowa + internet 15 mb/s za 78 złotych umowa na dwa lata i odnawia się z taką samą ceną.Jak dla mnie rewelacja!
odpowiedź
User
asd
brawo !!!!i dalej beda tracic klientow tv cyfrowej bo nadal jako jedyni nie maja chocby nSport o ktory zreszta prosi ich duzo abonetow
odpowiedź