Użytkownicy smartfonów chcą promocji w czasie rzeczywistym, niewiele sklepów je oferuje
Zaledwie 7 proc. sklepów oferuje swoim klientom możliwość skorzystania z promocji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem smartfonów - wynika z badania Accenture.
Accenture w listopadzie 2015 r. przebadało 10 096 dorosłych użytkowników smartfonów z całego świata, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy robili zakupy zarówno w sklepie tradycyjnym, jak i online.
Blisko połowa respondentów pytanych o sklepowe usługi, z jakich najbardziej chcieliby skorzystać na swoim smartfonie, wskazało na promocje real-time. 42 proc. badanych oczekuje możliwości automatycznego realizowania bonów i rabatów, a 37 proc. chce z poziomu swojego urządzenia zamawiać produkty, których aktualnie brakuje na stanie sklepu. Również 37 proc. pytanych wskazało na możliwość korzystania na smartfonie z listy zakupowej oraz lokalizatora produktów lub sklepowego nawigatora.
Tymczasem najbardziej pożądaną przez posiadaczy smartfonów usługę, czyli promocje w czasie rzeczywistym, oferuje obecnie zaledwie 7 proc. sklepów. Jeszcze mniej, bo 4 proc. sprzedawców, dostarcza wirtualne aplikacje na smartfony ułatwiające klientom poruszanie się po sklepie.
Natomiast prawie połowa sklepów daje możliwość zamawiania brakujących na stanie produktów poprzez darmowe Wi-Fi, a blisko co trzeci oferuje mobilne listy zakupów.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy smartfonów chcą promocji w czasie rzeczywistym, niewiele sklepów je oferuje