Serial o wpływie osób LGBT na branżę telewizyjną od lutego w Apple TV+
Apple TV+ przygotowuje serial „Visible: Out on Television” o osobach LGBT i ich wpływie na amerykańską telewizję. Premiera pięcioodcinkowego formatu - w lutym 2020 roku. Za produkcję odpowiadają Ryan White i Jessica Hargrave.
Zarówno White jak i Hargrave to twórcy nominowani wielokrotnie do nagrody Emmy. Producentami wykonawczymi są Wandy Sykes i Wilson Cruz. Serial ma opowiadać o tym, jakie znaczenie ma telewizja jako „intymne medium, które ukształtowało amerykańskie sumienie”, a także o tym, jak ruch LGBTQ ukształtował amerykańską telewizję.
Format połączy materiały archiwalne z wywiadami, przeprowadzonymi z kluczowymi postaciami ruchu LGBT i telewizji, takimi jak Janet Mock, Margaret Cho, Asia Kate Dillon, Neil Patrick Harris czy Lena Waithe.
W poszczególnych odcinkach znajdą się także unikalne, niepublikowane wcześniej wywiady z Ellen De Generes, Oprah Winfrey, Anderson Cooper, Billy Porter, Rachel Maddow, Don Lemon, Sara Ramirez i Jesse Tyler Ferguson. Serial składać się będzie z pięciu, godzinnych odcinków, opowiadających m.in. o homofobii, niewidzialności osób LGBT, a także ewolucji postrzegania takich ludzi w branży.
Serial zadebiutuje 14 lutego i będzie dostępny wyłącznie na platformie Apple TV+.
Apple TV+ od listopada
Koncern Apple udostępnił swoją platformę VoD o nazwie Apple TV+ na początku listopada br. W Polsce dostęp do serwisu kosztuje 24,99 zł miesięcznie. Platforma jest skierowana przede wszystkim do użytkowników korzystających z urządzeń amerykańskiego producenta.
Po starcie Apple TV+ eksperci rynku VoD w rozmowach z Wirtualnemedia.pl zaznaczali, że platforma ta różni się od takich usług jak Netflix czy Amazon, a jej szansą na rynkowy sukces jest przede wszystkim szerokie grono lojalnych użytkowników ekosystemu Apple.
Wyniki finansowe Apple
W zakończonym 28 września 2019 r. IV kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało przychód w wysokości 64,04 miliarda dolarów. To o 2 proc. więcej niż rok wcześniej (62,9 mld USD). 60 proc. sprzedaży to sprzedaż poza USA. Zysk netto koncernu z Cupertino zmalał jednak w ujęciu rocznym z 14,13 miliarda dolarów do 13,69 miliarda dolarów. Spadł też przychód ze sprzedaży iPhone'ów: o 9 proc., z 36,76 miliarda dolarów do 33,36 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Serial o wpływie osób LGBT na branżę telewizyjną od lutego w Apple TV+