VMLY&R globalną agencją kreatywną Intela
Firma technologiczna Intel zakończyła trwający od pół roku przetarg na globalną obsługę reklamową. Wybrała w nim do współpracy agencję VMLY&R (WPP). Globalną obsługą mediową zajmuje się tym sieć Dentsu Aegis Network.
Intel poinformował, że także inne agencje z „portfolio WPP” zostaną wykorzystane, aby wspierać globalną kreatywność i pozycjonowanie marek oraz produktów i marketing partnerów Intela. W tej chwili nie jest jasne, które agencje WPP będą wspierać VMLY&R w obsłudze nowego klienta.
Karen Walker, dyrektor ds. marketingu firmy Intel mówi, że WPP zostało wybrane, ponieważ spółka holdingowa „wykazuje głęboką pasję” w zakresie pozycjonowania marki, pokazując, w jaki sposób technologia „wzbogaca życie ludzi”
Intel zaznacza, że będzie nadal współpracować z innymi partnerami agencyjnymi, ale wiodącą rolę pełnić będzie zintegrowany zespół WPP.
Globalna obsługa mediowa pozostaje bez zmian - zajmuje się tym sieć Dentsu Aegis Network. Na początku tego roku Intel zatrudnił niezależną agencję Pereira O'Dell do prac projektowych.
Intel wciąż będzie też współpracować z wybraną w 2014 roku agencją Mcgarrybowen, która odpowiada za globalne działania marki w mediach społecznościowych.
Intel wydaje 68 mln dolarów na całym świecie na media. - Intel to marka będąca synonimem innowacji na całym świecie i cieszymy się, że zespołowi WPP powierzono kolejny etap jego twórczej transformacji - powiedział dyrektor generalny WPP, Mark Read.
Przetarg na globalną obsługę reklamową Intela jest następstwem decyzji firmy o zamknięciu działalności wewnętrznej agencji Inside w listopadzie 2018 roku. W rezultacie firma zwolniła 60 z 90 pracowników wewnętrznych i powiedziała, że zamiast tego skupi się bardziej na marketingu B2B. Teresa Herd, globalna dyrektor kreatywna Intela, która nadzorowała agencję Inside, opuściła firmę na początku 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: VMLY&R globalną agencją kreatywną Intela