SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2009 roku spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcej zarobiła TVP i TVN

Liderem wpływów reklamowych w 2009 r. jest telewizja TVN. Stacja zarobiła cennikowo 1,148 mln złotych, drugie miejsce z 941 mln złotych przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska (wzrost o 170 proc.) - top 20 stacji i reklamodawców.

Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń-maj br. wyniosły 1,148 mln zł i były o 9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 941 mln zł (o 15 proc. mniej niż w 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 720 mln zł, czyli o 25 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 27 proc. do poziomu 495 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 137 mln zł i były o 150 proc. wyższe niż rok temu.


I-V 2009 ZMIANA
TVN 1 148 510 768 zł 9,0%
Polsat 941 296 629 zł -14,9%
TVP1 720 739 663 zł 24,6%
TVP2 495 747 723 zł 27,1%
VIVA Polska 137 429 340 zł 170,5%
AXN 129 860 907 zł 19,5%
TV4 117 887 091 zł 2,8%
TV Puls 90 323 997 zł -17,7%
TVN 24 89 740 905 zł 1,2%
MTV Polska 76 317 905 zł 32,5%
TVN Siedem 65 038 214 zł 4,2%
TVP INFO 52 651 184 zł 16,6%
Discovery 51 803 040 zł 4,3%
TVN Style 42 378 618 zł 69,7%
Jetix 41 029 135 zł -5,7%
4fun TV 35 869 737 zł -30,2%
Hallmark 35 000 855 zł 14,8%
Tele 5 34 639 479 zł 3,0%
National Geographic Channel 31 418 010 zł 7,0%
VH1 Polska 30 918 970 zł 13,3%



I-V 2008
Polsat 1 106 318 091 zł
TVN 1 053 685 702 zł
TVP1 578 561 901 zł
TVP2 390 112 195 zł
TV4 114 685 327 zł
TV Puls 109 777 668 zł
AXN 108 641 759 zł
Polsat Sport 98 730 210 zł
TVN 24 88 642 381 zł
TVN Siedem 62 404 890 zł
MTV Polska 57 593 140 zł
4fun TV 51 415 473 zł
VIVA Polska 50 807 820 zł
Discovery 49 675 880 zł
TVP INFO 45 150 229 zł
Jetix 43 492 561 zł
Cartoon Network 42 350 950 zł
Polsat Cafe 38 501 244 zł
Tele 5 33 628 094 zł
Hallmark 30 478 197 zł


Najwięksi reklamodawcy
Unilever Polska, PTK Centertel i Nestle Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w 2009 roku.


I-V 2009
UNILEVER POLSKA 232 863 060 zł
PTK CENTERTEL 138 561 093 zł
NESTLE POLSKA 132 700 128 zł
POLKOMTEL 121 908 663 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 115 690 455 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 108 796 193 zł
L'OREAL POLSKA 102 226 071 zł
DANONE 96 649 517 zł
US PHARMACIA 89 464 792 zł
RECKITT BENCKISER 79 911 268 zł
HENKEL 62 439 468 zł
MARS POLSKA 61 219 600 zł
P4 51 529 775 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 51 080 684 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 48 848 410 zł
NIVEA POLSKA 48 200 026 zł
FERRERO POLSKA 47 546 525 zł
BRAK ADV 45 935 583 zł
KRAFT FOODS 44 999 910 zł
GLAXOSMITHKLINE 42 696 082 zł

I-V 2008
UNILEVER POLSKA 215 461 607 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 173 211 855 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 106 259 178 zł
NESTLE POLSKA 104 361 797 zł
L'OREAL POLSKA 103 918 070 zł
POLKOMTEL 98 439 996 zł
RECKITT BENCKISER 84 108 441 zł
DANONE 83 244 052 zł
PTK CENTERTEL 80 994 324 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 61 595 460 zł
US PHARMACIA 61 181 371 zł
HENKEL 55 334 348 zł
MARS POLSKA 50 588 130 zł
NIVEA POLSKA 48 785 442 zł
TV PROMOTION GROUP 48 028 267 zł
P4 44 169 699 zł
GLAXOSMITHKLINE 43 627 308 zł
COLGATE - PALMOLIVE 43 168 318 zł
AGORA S.A. 41 578 889 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 40 206 237 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcej zarobiła TVP i TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl