W 2013 r. spadły przychody i zysk Grupy Żywiec
2013 rok był kolejnym, w którym Grupa Żywiec zanotowała spadek przychodów oraz zysków. Na sprzedaż negatywny wpływ miała zdaniem spółki niepewna sytuacja makroekonomiczna, wzrost kosztów, a także niekorzystna pogoda w pierwszej połowie roku oraz późne rozpoczęcie sezonu piwnego.
"Spadek nastrojów konsumenckich w Polsce spowodował, że w 2013 r. konsumenci częściej sięgali po piwa tańsze. Jednocześnie w sprzedaży piwa stale wzrastało znaczenie kanału handlu nowoczesnego, w tym dyskontów. Choć nie ma jeszcze ostatecznych danych, jeśli chodzi o sprzedaż branży piwnej w 2013 r., należy jednak szacować, że po wzroście o prawie 5 pkt proc. w 2012 r., w którym Polacy skonsumowali 37,9 mln hektolitrów piwa, polski rynek w 2013 r. zanotował spadek" - czytamy w komunikacie.
W 2013 roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11,0 mln hl piwa wobec 11,6 mln hl w 2012 r. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 3 503 mln zł wobec 3 566 mln zł rok wcześniej., a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 273 mln zł wobec 371 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spadł do 271 mln zł z 310 mln zł zysku w 2012 r.
"W 2013 roku podjęliśmy wiele działań, dzięki którym częściowo udało nam się zbilansować negatywny wpływ na sprzedaż takich czynników jak gorsze nastroje konsumentów czy niekorzystna pogoda w pierwszej połowie roku. Do pozytywnych trendów należy zaliczyć wzrost sprzedaży w 2013 roku naszej flagowej marki Żywiec" - powiedział prezes Grupy Żywiec Guillaume Duverdier.
Do pozytywów firma zalicza wzrost eksportu o ponad 15%. Kraje, do których Grupa Żywiec eksportuje najwięcej piwa pod względem wielkości sprzedaży to Wielka Brytania, Niemcy,
Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu i Cieszynie. W 2013 r. zanotowała spadek wolumenu sprzedaży piwa o ponad 5% do 11 mln hektolitrów.
Dołącz do dyskusji: W 2013 r. spadły przychody i zysk Grupy Żywiec