W nowych cennikach Grupy RMF reklamy droższe o prawie 3 proc.
Grupa RMF udostępniła cenniki reklamowe swoich rozgłośni i pakietów obowiązujące od początku września do końca grudnia. Stawki w poszczególnych cennikach są o 2,6-2,9 proc. wyższe niż obecnie.
W cennikach jak zwykle najdroższa jest emisja reklam w godzinach porannych w dni powszednie. W RMF FM nadanie spotu w środę, czwartek lub piątek w godz. 8-10 kosztuje 27,5 tys. zł, a w poniedziałek lub wtorek - 23,8 tys. zł. Średnia cena za reklamę w rozgłośni wynosi 8 374 zł (wobec 8140 zł obecnie). Zdecydowanie tańsze są reklamy w RMF Maxxx (najwyżej 4,47 tys. zł) i RMF Classic (maksymalnie 2,06 tys. zł).
W przypadku pakietów RMF 3, RMF na Maxxxa i RMF z Klasą różnice w cenach są dużo mniejsze. W porannych pasmach wynoszą 25-30 tys. zł.
W porównaniu z obecną ofertą średnie stawki za reklamy wzrosły we wszystkich pakietach: w RMF FM o 2,9 proc., w RMF Maxxx o 2,6 proc., w RMF Classic o 2,9 proc., w RMF 3D - o 2,9 proc., w RMF na Maxxxa o 2,8 peoc., a w RMF z Klasą - o 2,9 proc. Nowe cenniki będą obowiązywać od 31 sierpnia br. do 1 stycznia przyszłego roku.
- Jesień to tradycyjnie okres wzmożonej aktywności reklamodawców. RMF FM oraz obie nasze sieci: RMF Maxxx i RMF Classic zwiększają liczbę słuchaczy. Nowe ramówki jesienne, nad którymi trwają zaawansowane prace, pozwolą nam umocnić pozycję lidera. Ostatnio niemal wszystkie ważniejsze podmioty radiowe podniosły znaczące ceny reklam w swoich stacjach. Te wszystkie czynniki skłoniły nas do zmodyfikowania naszych cenników na okres jesienny - uzasadnia Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Przypomnijmy, że Grupa Radiowa Time droższe cenniki reklamowe VOX FM, Radia Eska i Eski Rock wprowadziła w połowie lipca, a Eurozet - w połowie lutego br.
W drugim kwartale br. średni udział w rynku radiowym RMF FM wynosił 24,2 proc., a RMF Classic - 1,1 proc. (zobacz wyniki wszystkich stacji ogólnopolskich), natomiast RMF Maxxx - 3,1 proc. (zobacz wyniki wszystkich sieci).
Dołącz do dyskusji: W nowych cennikach Grupy RMF reklamy droższe o prawie 3 proc.