SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W październiku polskie stacje wyemitowały 2,84 mln spotów reklamowych. Ich wartość wyniosła 2,95 mld zł

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2017 roku były o 14 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,84 mln spotów reklamowych, o 14,05 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,85 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 15,03 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,95 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 488,01 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,99 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 25,96 proc. do 384,50 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (151,61 mln zł; wzrost o 23,54 proc.), która wyprzedziła TVP1 (115,91 mln zł; - 5,71 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Czwórka z wpływami na poziomie 96,38 mln zł i wzrostem o 50,09 proc.

13. miejsce zajął kanał 4fun.TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 400,73 proc. do 37,44 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 10,95 proc. do 51,65 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 108,28 mln zł - w październiku 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 6,24 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (99,03 mln zł; do góry o 61,57 proc.) i Polkomtel (83,30 mln zł; + 150,97 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: W październiku polskie stacje wyemitowały 2,84 mln spotów reklamowych. Ich wartość wyniosła 2,95 mld zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ten Jeden
Te dane pokazują, ze oglądanie dzisiaj TV, to jak przeglądanie Internetu bez Adblocka, czyli kompletnie bez sensu strata czasu.
0 0
odpowiedź
User
Tomasz
Nadawcy telewizyjni nadając reklamy bez limitu tzn. nawet po północy czy weekendy czy dni świąteczne w dodatku programy przerywane reklamami jeszcze bardziej zniechęcają widzów do oglądania TV a zachęcają do korzystania z internetu. Tam internauta może sobie sam zdecydować czy chce oglądać reklamy czy je zablokować.
0 0
odpowiedź
User
bexa
4 fun nie robi takiej sprzedazy przez caly rok nawet. Nielsen to jest mustrzostwo. Rynek na ktorym obroty to max 4,5 mld w nielsenie ma wartosc 35 mld.
0 0
odpowiedź