101 tys. to liczba outdoorowych nośników reklamowych należącychdo firm, które przekazały swoje dane Izbie Gospodarczej ReklamyZewnętrznej. - Ta ilość nie zmienia się znacznie w ostatnichlatach, co świadczy o stabilizacji rynku - komentuje LechKaczoń, prezes IGRZ.
Nośnikreklamy | Ogólna liczba nośników30.06.2009 |
Standardowe 12 m˛ | 24906 |
Frontlight 6 x 3 m | 14249 |
Frontlight 12 x 3 m | 837 |
Frontlight 12 x 4 m | 1,02 |
Nośniki małego formatu | 35423 |
Pozostałe nośniki | 940 |
CLP | 20332 |
Backlight 6 x 3 m | 975 |
Backlight 8 x 4 m | 496 |
Backlight 12 x 4 m | 33 |
Backlight scroll 9 m˛ | 1904 |
Pozostałe nośniki podświetlane | 184 |
Łączna liczba nośników | 101164 |
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W minionym półroczu utrzymała się wyraźna tendencja wzrostuliczby powierzchni ekspozycyjnych na standardowych tablicachplakatowych w formacie 12 m? (400 x 300 oraz 504 x 238), którerozwijały m.in. firmy Clear Channel Poland i Ströer. Coraz szybciejzwiększa się też liczba powierzchni typu frontlight 18 m? (600 x300 cm), które generują większe przychody niż standardowe tabliceplakatowe w formacie 12 m?. Wolniej rozwijają się za to nośnikitypu CLP. - Wynika to z braku inicjatyw władz samorządowych dostworzenia warunków dla tych powierzchni - komentuje Lech Kaczoń.Natomiast z powodu ograniczeń dla nośników usytuowanych w pasiedrogi spada liczba backlightów 6 x 3.
Wśród firm działających na polskim rynku reklamy zewnętrznejliderem niezmiennie jest AMS, która kontroluje prawie połowęwszystkich nośników, wyprzedzając Stroer i Clear Channel Poland
Najwięcej nośników outdoorowych - prawie jedna czwarta -znajduje się w Warszawie. Natomiast w ośmiu największychaglomeracjach (Warszawa, GOP, Trójmiasto, Kraków, Poznań Łódź,Wrocław i Szczecin) jest usytuowanych 70 proc. wszystkichpowierzchni.
Frontlight 6 x 3m | Liczba nośników | Udział w rynku |
Cityboard Media | 4673 | 32,80% |
Ströer out of home media | 3393 | 23,81% |
News Outdoor Poland | 2660 | 18,67% |
Clear Channel Poland | 2058 | 14,44% |
AMS S.A. | 1216 | 8,53% |
Inne | 249 | 1,75% |
Łącznie | 14249 | 100,00% |
Frontlight 12 x 3m | Liczba nośników | Udział w rynku |
News Outdoor Poland | 684 | 81,72% |
Supersigns | 98 | 11,71% |
Headz | 51 | 6,10% |
Inne | 4 | 0,47% |
Łącznie | 837 | 100,00% |
Frontlight 12 x 4m | Liczba nośników | Udział w rynku |
Cityboard Media | 621 | 61,00% |
JETLine | 302 | 29,67% |
News Outdoor Poland | 65 | 6,39% |
Inne | 30 | 2,94% |
Łącznie | 1018 | 100,00% |
Nośniki małegoformatu | Liczba nośników | Udział w rynku |
AMS S.A. | 22100 | 62,39% |
Publiprox | 8621 | 24,34% |
Mini Media | 1752 | 4,95% |
Clear Channel Poland | 1215 | 3,43% |
Inne | 1735 | 4,89% |
Łącznie | 35423 | 100,00% |
CLP | Liczba nośników | Udział w rynku |
AMS S.A. | 11889 | 58,47% |
Clear Channel Poland | 5046 | 24,82% |
Ruch S.A. | 2000 | 9,84% |
Business Consulting | 848 | 4,17% |
Inne | 549 | 2,70% |
Łącznie | 20332 | 100,00% |
Backlight 6 x 3m | Liczba nośników | Udział w rynku |
AMS S.A. | 960 | 98,46% |
Inne | 15 | 1,54% |
Łącznie | 975 | 100,00% |
Backlight 8 x 4m | Liczba nośników | Udział w rynku |
AMS S.A. | 335 | 67,54% |
Clear Channel Poland | 75 | 15,12% |
Gigaboard | 44 | 8,87% |
Headz | 42 | 8,47% |
Łącznie | 496 | 100,00% |
Backlight scroll 9m˛ | Liczba nośników | Udział w rynku |
Ströer out of home media | 1082 | 56,83% |
AMS S.A. | 822 | 43,17% |
Łącznie | 1904 | 100,00% |
Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 101 tys. nośników outdoorowych - co czwarty wWarszawie