WarnerMedia i Discovery: ogłoszono nazwę i hasło główne
Koncern, który powstanie z fuzji WarnerMedia i Discovery, ma funkcjonować pod nazwą Warner Bros. Discovery. Zaprezentowano już jego logo i hasło główne.
- Kochamy nazwę nowej firmy, bo odzwierciedla niesamowity, 100-letni dorobek Warner Bros. opowiadania kreatywnych, autentycznych historii, a także podejmowanie ryzyka, żeby urzeczywistniać najbardziej niesamowite opowieści z globalną marką Discovery, która zawsze oznacza innowacyjność i inspiracje - skomentował David Zaslav, CEO w Discovery.
W logotypie Warner Bros. Discovery nazwa tej firmy jest zapisana złotą czcionką na tle nieba. Poniżej umieszczono stwierdzenie „the stuff that dreams are made of” („rzeczy, z których stworzono sny”) - to cytat z wyprodukowanego przez wytwórnię Warner Bros. klasycznego filmu „Sokół maltański” z 1941 roku.
Fuzja Discovery i WarnerMedia za rok
Połączenie Discovery i WarnerMedia ogłoszono w połowie maja. W nowej firmie większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia.
29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery.
Prezesem nowego podmiotu ma zostać David Zaslav, obecnie CEO w Discovery. Nie wspomniano natomiast, czy w firmie pozostanie Jason Kilar, obecny szef WarnerMedia. Rada dyrektorów nowej firmy ma składać się z 13 członków, początkowo sześciu zostanie powołanych przez AT&T, a sześciu (w tym David Zaslav) przez Discovery.
Fuzja ma pozwolić osiągać wyższe przepływy pieniężne, które umożliwią szybkie zmniejszenie poziomu zadłużenia - do wartości 3-krotności rocznego zysku EBITDA w ciągu 24 miesięcy (z ok. 5-krotności w momencie fuzji). Potem zadłużenie ma utrzymywać się w przedziale 2,5-3-krotności rocznej EBITDA. WarnerMedia ma zapewniono finansowanie od JP Morgan i spółek zależnych Goldman Sachs.
W prezentacji podano, że jeśli fuzja zostanie sfinalizowana w połowie przyszłego roku, w 2023 roku nowy podmiot ma osiągnąć 52 mld dolarów wpływów, z czego ponad 15 mld dolarów od subskrybentów cyfrowych. W ub.r. Discovery i WarnerMedia łącznie miały 39 mld dolarów przychodów.
Skorygowany zysk EBITDA połączonych firm w 2023 roku ma sięgnąć 14 mld dolarów, wobec 12 mld dolarów ich łącznej skorygowanej EBITDA w ub.r. Synergie kosztowe są prognozowane na ponad 3 mld dolarów.
Nowy koncern w ponad 220 krajach
Koncern powstały w efekcie fuzji będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych. Jego biblioteka wideo będzie liczyć ponad 200 tys. godzin.
- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów - zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie. Zwrócono uwagę, że oferta WarnerMedia obejmuje głównie produkcje fabularne, natomiast Discovery tworzy wiele treści niefabularnych.
- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - wyliczono.
- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - przekonuje John Stankey w AT&T.
Zaznacza, że AT&T skupi się na rynku telekomunikacyjnym, natomiast akcjonariusze telekomu dodatkowo będą mieć akcje nowego podmiotu.
WarnerMedia kupiony za 85 mld dolarów
Do WarnerMedia należą przede wszystkim nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network, a także wytwórnia filmowa Warner Bros. W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner została przejęta przez operatora telekomunikacyjnego AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce.
Transakcję zapowiedziano jesienią 2016 roku, po czym prawie dwa lata zabrało uzyskanie zgody sądu federalnego na jej realizację. Negatywnie wypowiadał się o niej Donald Trump, już w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku zapowiedział, że ją zablokuje.
Obecnie AT&T skupia się na rynku telekomunikacyjnym, zbiera środki na zakup częstotliwości do rozwoju sieci 5G. Niedawno koncern wziął kredyt 14 mld dolarów kredytu, a w lutym br. sprzedał funduszowi TPG Capital jedną trzecią udziałów platformy telewizyjnej DirecTV za 16,25 mld dolarów. W 2015 roku kupił ją za 68 mld dolarów.
Discovery kupiło Eurosport i Scrippsa z TVN
Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę w swoich akcjach.
W pierwszym kwartale br. koncern zanotował wzrost przychodów o 4 proc. do 2,79 mld zł oraz spadek skorygowanego zysku OBIDA z 1,11 mld do 837 mln dolarów.
Discovery jest notowane na giełdzie Nasdaq. W zeszły piątek na koniec sesji przy kursie 35,65 dolara kapitalizacja firmy wynosiła 16,69 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: WarnerMedia i Discovery: ogłoszono nazwę i hasło główne