Platforma cyfrowa z reklamami na podstawie wyszukiwarek klientów
Sky Media, dział sprzedaży reklam brytyjskiego dostawcy płatnej telewizji, wprowadziła do oferty reklamy adresowalne, uwzględniające hasła wpisywane przez klientów do wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu rozwiązaniu na przykład spot biura podróży, będzie mógł być wyświetlony tylko osobom planującym urlop.
Dostawca reklam adresowalnych AdSmart from Sky może emitować dedykowane spoty abonentom i subskrybentom platformy cyfrowej Sky, sieci kablowej Virgin i serwisu streamingowego Now. W dniu premiery dostępnych jest siedem kategorii zachowań związanych z aktywnością w wyszukiwarkach internetowych: dom i ogród, podróże, wiadomości, praca i edukacja, sztuka, rozrywka, zwierzęta domowe. Odbiorcy są identyfikowani na każdym etapie zakupów: od wstępnych haseł wpisywanych do wyszukiwarki po dodawanie produktów do koszyka online.
Planującym podróż wyświetlą się spoty linii lotniczych
Zachowania w wyszukiwarce można łączyć z pozostałymi cechami odbiorców, które pomogą udoskonalić kampanię. To m.in. kod pocztowy, grupa wiekowa, zarobki czy inne dane własne, którymi dysponuje reklamodawca. Tym samym linie lotnicze czy firma ubezpieczeniowa będą mogły dotrzeć do osób planujących wakacje. Jeśli ktoś będzie szukał w Google noclegów w konkretnym kraju, to mogą mu się wyświetlić adekwatne oferty. Nowa funkcja została wdrożona we współpracy z Captify, największym niezależnym posiadaczem danych wyszukiwania.
Sky był pierwszym nadawcą telewizyjnym na świecie, który zdecydował się na uruchomienie platformy reklamy adresowalnej. Jej początki sięgają 2014 roku. Obecnie technologia dynamicznej technologii podmiany reklam (DAI) obejmuje ponad 100 kanałów telewizyjnych. Firma szacuje, że reklamy adresowalne o jedną trzecią bardziej przykuwają uwagę (35 proc.), a połowa widzów po pojawieniu się na ich telewizorach dedykowanych spotów, przestała przełączać kanały.
TVN Warner Bros. Discovery z DAI w ofercie
W październiku 2022 roku na antenach TVN, TVN7 i TTV wyemitowano pierwsze reklamy adresowalne. Mogli je obejrzeć widzowie naziemnej telewizji cyfrowej z aktywną usługą HbbTV, których telewizory są podłączone do internetu. Miesiąc później objęto nią także serwis streamingowy Player. Spoty w ramach DAI mogą być wyświetlane też na innych kanałach grupy.
Jan Baczyński, communications & media lead w MediaCom Warszawa poinformował, że w czwartym kwartale 2022 roku stacje TVN wyemitowały ponad 17 tys. reklam adresowalnych. Choć nie jest to zawrotna liczba, to zainteresowanie DAI z miesiąca na miesiąc rośnie. W listopadzie 2022 roku TVN Warner Bros. Discovery wdrożyła technologię do serwisu streamingowego Player. Jeszcze w tym roku DAI może pojawić się w wybranych sieciach kablowych.
- Kontynuujemy rozwijanie Addressable TV w oparciu o zgłaszane przez klientów funkcjonalności – wdrożyliśmy m.in. możliwość poszerzenia zasięgu geotargetowania o dany promień od lokalizacji (np. konkretnego miasta lub kodu pocztowego). Spośród kryteriów wybieranych przez klientów, to właśnie geotargetowanie jest najpopularniejszym filtrem - mówił Wirtualnemedia.pl Maciej Ziąbrowski, business developments & integrations director TVN Warner Bros. Discovery.
Na początku 2024 roku Giełda Papierów Wartościowych ma wdrożyć system reklam adresowalnych, który ma połączyć wszystkich znaczących nadawców i operatorów. - Przez najbliższe pół roku będziemy w kontakcie ze wszystkimi operatorami czy od strony technicznej działa właściwie usługa i czy to na czym nam zależy jest możliwe do osiągnięcia. Wydaje mi się, że centralny projekt, który jest przygotowany przez dużą organizację, która ma zaufanie publiczne ma sens, ponieważ warto zintegrować rynek. Wtedy reklama podmieniana dynamicznie będzie miała większą szansę na adopcje na rynku – mówił podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Paweł Laskowski, prezes spółki GPW DAI. Szacuje się, że za 3-4 lata rynek Addressable TV w Polsce może być warty 600-660 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa z reklamami na podstawie wyszukiwarek klientów