SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost oglądalności telewizji w Wielkanoc. „Fakty” i „Rolnik szuka żony” hitami

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 73 minuty dłużej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły „Fakty”, „Rolnik szuka żony” oraz „Uwaga! Koronawirus”.

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 11 a 13 kwietnia br. były „Fakty”, które w wielkanocny poniedziałek w TVN obejrzało 3,54 mln widzów, co przełożyło się na 20,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce zajął zerowy odcinek siódmej serii reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 3,42 mln widzów (21,41 proc. udziału).

Podium uzupełnia kilkuminutowy magazyn „Uwaga! Koronawirus” z widownią w TVN na poziomie 2,95 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze inne dzienniki: „Teleexpress” TVP1 (2,91 mln widzów) i „Wiadomości” Jedynki (2,86 mln).

Wśród 10 najpopularniejszych programów Jedynka umieściła sześć tytułów, dwie pozycje nadane zostały w TVN, a po jednej - w Polsacie i TVP2.

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało do „Faktów” TVN, które zgromadziły tutaj 1,46 mln widzów i miały 21,02 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła programowi „Uwaga! Koronawirus” z widownią w TVN na poziomie 1,30 mln osób, a podium uzupełnia pokazany w Polsacie dziennik „Wydarzenia” (1,15 mln widzów).

W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w TVN, po dwie - w Polsacie i TVP1, a jedna - w TVN7.

TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.

Liderem TVP1

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była TVP1 z udziałem na poziomie 10,35 proc., która względem ubiegłorocznych Świąt zanotowała wzrost wyniku o 29,05 proc. W 2019 roku stacja była druga.

Na drugiej pozycji znalazł się TVN z wynikiem na poziomie 7,14 proc., wyższym o 0,71 proc. Stacja awansowała z czwartego miejsca.

Z pierwszej na trzecią lokatę spadł Polsat (6,88 proc.; - 32,75 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka, która przed rokiem była trzecia (5,49 proc.; - 25,81 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 8,94 proc., po spadku o 24,04 proc.

Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała Grupa Polsat - jej wydatki w okresie od 11 do 13 kwietnia wyniosły 9,20 mln zł. Drugie miejsce zajęła Telewizja Polsat (6,94 mln zł), a trzecie należało do Aflofarm (również 6,94 mln zł).

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 6 godzin, 6 minut i 38 sekund, czyli o aż 1 godzinę i 13 minut dłużej niż rok wcześniej (w tym roku względem poprzedniego Wielkanoc wypadła 1 tydzień wcześniej).

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost oglądalności telewizji w Wielkanoc. „Fakty” i „Rolnik szuka żony” hitami

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JJ
A czy w faktach jest jeszcze mobbing jak za dupczoka? Czy jeszcze ktoś cierpi?
0 0
odpowiedź
User
Wierny widz
"Sing" w komercyjnej miał 12% udziałów, a "Iniemamocni2" lekko powyżej 10%. Polsat w czasie "Dzień Disneya" w grupie 4-16 miał aż średnio 20% udziałów za cały dzień.
0 0
odpowiedź
User
Ja_2020
Jest jakaś zmiana bo we wszelkie święta zawsze Wiadomości TVP mają więcej widzów. "Miastowi" widzowie TVN wtedy zwykle wyjeżdżają, ale teraz ze względu na kwarantannę to się zmieniło i wygrały Fakty.
0 0
odpowiedź