SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosła wielkość rynku owoców w Polsce

Wielkość rynku owoców wzrosła o 3% r/r w okresie od lipca 2016 r. do czerwca 2017 r., wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce coraz częściej, czyli co około 5 dni, i coraz więcej na osobę (+3%) kupowało owoce, mimo że ceny owoców wzrosły w tym czasie o 1%.

PAP / Marcin Bielecki PAP / Marcin Bielecki<!-- 1.1553s -->

"Wzrost cen był najbardziej odczuwalny wśród najuboższych gospodarstw domowych. Gospodarstwa z dochodem do 699 zł netto miesięcznie na osobę były grupą demograficzną, w której zanotowano znaczny, bo 7-proc. spadek wolumenu kupionych owoców. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku najmłodszych gospodarstw, do 29. roku życia, wśród których spadek wyniósł 11%" - czytamy w komunikacie.

W omawianym okresie największa część polskich gospodarstw domowych kupiła banany (94%), jabłka (93%), cytryny (91%) oraz mandarynki (88%). To właśnie jabłka i banany stanowiły największą część wolumenu kupionych owoców (odpowiednio 27 i 18%), podano również.

Coraz więcej gospodarstw domowych kupuje owoce egzotyczne. W okresie ostatnich 12 miesięcy znacznie więcej konsumentów niż w odpowiadającym okresie roku poprzedniego kupiło awokado, owoce sharon/kaki, mango oraz limonki. Najbardziej znaczący wzrost procentowy można zaobserwować wśród owoców egzotycznych, takich jak np. awokado, mango i limonka, które zanotowały wzrost wolumenu w przedziale od 33 do 47%, podano także.

"W omawianym okresie największa część wolumenu owoców została kupiona w dyskontach - około 38%. W sklepach sieci Biedronka kupiono ponad 25% wolumenu owoców. Ponad dwa razy mniej wolumenu owoców niż w dyskontach kupiono w supermarketach (17%) i hipermarketach (14%). Kanałami, w których sprzedaż owoców wciąż rośnie, są dyskonty, sklepy wielobranżowe i supermarkety. Wzrost tych kanałów odbywa się kosztem sklepów spożywczych oraz hipermarketów" - czytamy dalej.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Dołącz do dyskusji: Wzrosła wielkość rynku owoców w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl