Włodarski znowu prezesem FoodCare. Firma szykuje ekspansję Blacka w USA i nowe piwo w Polsce
Wiesław Włodarski, właściciel firmy FoodCare po dwóch latach przerwy w zarządzaniu firmą wraca na stanowisko jej prezesa. Planuje w niedługim czasie ekspansję napoju energetycznego Black na rynku amerykańskim, a w Polsce chce zadebiutować na rynku piwa.
Wiesław Włodarski jesienią 2015 roku postanowił przekazać zarządzanie firmą Mariuszowi Borowiakowi, poprzednio związanemu ze Stock Polska. W tym czasie sam zasiadał w radzie nadzorczej FoodCare na fotelu jej szefa.
Teraz Borowiak z powodów osobistych zrezygnował ze stanowiska prezesa firmy i przechodzi do jej rady nadzorczej, a stery ponownie przejmuje Wiesław Włodarski.
Prezes planuje w niedługim czasie wrócić do tematu ekspansji marki napoju energetycznego Black na rynku amerykańskim (obecnie Blacka można tam kupić jedynie w sklepach polonijnych). Już wcześniej, pięć lat temu miał takie plany. Później firma prowadziła jeszcze rozmowy z potencjalnymi partnerami w Stanach Zjednoczonych, ale finalnie nic z tego nie wyszło. Wiesław Włodarski w rozmowie z „Pulsem Biznesu” zdradził, że obecnie znalazł nowego partnera do współpracy w Stanach Zjednoczonych, jednak nie chciał ujawnić nazwy tej firmy.
Dzięki tej współpracy Black ma pojawić się w szerszej dystrybucji, m.in. w sieciach handlowych i na stacjach benzynowych. Wiesław Włodarski liczy, że dzięki temu marce uda się zdobyć w ciągu kilku lat kilkanaście procent udziałów w rynku napojów energetycznych, którego wartość wyceniania jest na ok. 2 mld dolarów. Głównymi konkurentami Blacka będą tam Red Bull, Rockstar i Monster Energy Drink.
Włodarski planuje poszerzyć ofertę produktów FoodCare o kategorię, w której dotychczas firma nie była obecna. Zdradził, że trwają prace nad nową marką w segmencie piw o niskiej zawartości alkoholu. Ma się pojawić w kolejnym sezonie. Szczegółów na obecnym etapie nie chce ujawniać.
Dołącz do dyskusji: Włodarski znowu prezesem FoodCare. Firma szykuje ekspansję Blacka w USA i nowe piwo w Polsce