Właściciel marki Nivea ruszył z globalnym przetargiem mediowym
Firma Beiersdorf, właściciel m.in. marki Nivea rozpoczęła globalny przetarg mediowy. Budżet marketera szacowany jest na 800 mln dolarów rocznie. W Polsce firma obsługiwana jest przez OMD.
Przetarg dotyczy planowania i zakupu mediów. W ostatnich latach część budżetu Beiersdorf była obsługiwana przez co najmniej cztery agencje, w tym należące do Omnicom, WPP i Publicis, Dentsu i inne. Agencja OMD (Omnicom) zdobyło budżet w USA w 2018 roku. Ta agencja odpowiada również za obsługę mediową tego marketera w Polsce.
Według danych COMvergence, wydatki właściciela Nivei w Ameryce Północnej w zeszłym roku wyniosły 70 milionów dolarów, z czego około trzy czwarte zostało przeznaczone na technologię cyfrową.
Największym regionem firmy pod względem inwestycji reklamowych jest Europa, Bliski Wschód i Afryka, gdzie wydatki wyniosły około 490 milionów dolarów w zeszłym roku, z czego 40 proc. przeznaczono na reklamę cyfrową. Wydatki w regionie Azji i Pacyfiku wyniosły około 190 milionów dolarów, aw Ameryce Łacińskiej około 40 milionów dolarów.
Beiersdorf przeprowadził kilka regionalnych przeglądów mediów w ostatnich latach, jednak globalnego przetargu firma nie prowadziła od co najmniej dekady.
W portfolio Beiersdorf są, oprócz Nivea, także Eucerin, Coppertone, La Prairie i inne.
Dołącz do dyskusji: Właściciel marki Nivea ruszył z globalnym przetargiem mediowym