Wojciech Paczyński nowym rzecznikiem prasowym Ruchu
Od 8 marca br. nowym rzecznikiem spółki Ruch został Wojciech Paczyński. Zastąpił na stanowisku Joannę Dzwonkowską, która została dyrektor marketingu i członkiem zarządu Ruch Marketing.
Wojciech Paczyński był w swojej karierze m.in. pełnomocnikiem zarządu ds. komunikacji w H. Ciegielski-Poznań, a wcześniej przez ponad 3 lata dziennikarzem Telewizji Polskiej. Pracował także w Fundacji Obywatelskiej „Bazar”, oraz był dziennikarzem Astra TV Studio.
Joanna Dzwonkowska była wcześniej - od czerwca 2016 roku - rzecznikiem prasowym Ruchu i jednocześnie dyrektorem marketingu, a od lipca 2013 roku do czerwca 2016 roku - prezesem Ruch Marketing. Wcześniej przez ponad pięć lat była kierownikiem ds. badań marketingowych i promocji w tej samej spółce.
Obecnie pełni funkcję dyrektor marketingu i członka zarządu Ruch Marketing.
- Ze względu na optymalizację prac w obszarze marketingu i PR został powołany nowy RP w obrębie Ruch Marketing - podała Wirtulnemedia.pl Joanna Dzwonkowska.
Roszady w zarządzie spółki
W połowie grudnia ub.r. kolejny raz zmienił się zarząd Ruchu, który od kilku miesięcy balansuje na krawędzi upadku. Odwołany został wieloletni wiceprezes Marek Podstawa, a członek zarządu Bogumiła Rak złożyła rezygnację. Do zarządu mianowano Tomasza Swata i Piotra Regulskiego, a od początku stycznia nowym prezesem jest Miłosz Szulc.
O tych roszadach zdecydował Alior Bank, który udzielił Ruchowi dużego kredytu obrotowego, więc obecnie jest jego największym wierzycielem. Jednocześnie informowano, że w ratowanie firmy kolporterskiej zaangażują się inne koncerny państwowe: Orlen i Poczta Polska. Ta ostatnia ma zdecydować się na ten ruch dopiero po ogłoszeniu planu działania przez PKN Orlen. Koncern obecnie przeprowadza proces due dilligence, po nim ma ocenić chęć inwestycji w spółkę.
Ruch z 30 proc. udziału w rynku dystrybucji prasy
W 2017 roku Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej, oraz 56,8 mln zł straty netto (w 2016 roku strata netto wyniosła 12,8 mln zł). Oprócz zarządzania własną siecią kiosków i saloników prasowych firma dostarcza prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka). Według danych Izby Wydawców Prasy w ub.r. Ruch miał 29,9 proc. udziału w rynku dystrybucji prasy. Liderem był Kolporter z 51,9 proc. udziału, a trzeci Garmond Press.
Dołącz do dyskusji: Wojciech Paczyński nowym rzecznikiem prasowym Ruchu