WP i Facebook przyciągają bardziej niż Google. W górę Edipresse - w dół TVN, Messenger i Instagram (Gemius/PBI z sierpnia)
Google i Facebook są niezmiennie zdecydowanymi liderami pod względem zasięgu i liczby odsłon w polskim internecie, natomiast dłuższy średni czas korzystania przez internautów notuje Wirtualna Polska. W sierpniu znacząco zmalały zasięgi Grupy TVN, Grupy Interia, Messengera i Instagrama, natomiast duże wzrosty osiągnęły Grupa Edipresse i Cyfrowy Polsat.
W sierpniu br. strony i aplikacje Google odwiedziło 25,65 mln realnych użytkowników, czyli 95,02 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,1 mld odsłon, a każe spędził przeciętnie 30 minut i 51 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.
Facebook przy 20,8 mln użytkowników miał 3,1 mld odsłon oraz 32 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika, a Grupa Wirtualna Polska - 20,74 mln użytkowników, 2,8 mld odsłon oraz 35 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania.
Poziom 20 mln użytkowników przekroczyła jeszcze Grupa RAS Polska - przy 20,33 mln użytkowników zanotował 2,21 mld odsłon oraz 28 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.
Z miesiąca na miesiąc Grupa RAS Polska straciła 302,6 tys. użytkowników. Jeszcze większe spadki zanotowały Facebook (339,2 tys.), Grupa Interia.pl (309,3 tys. zł), Wikipedia (596,8 tys.) oraz Grupa TVN (510,5 tys.).
Za to Grupa Edipresse.pl zyskała 552 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - 371,8 tys., Grupa ZPR Media - 228,2 tys., a Cda.pl - 218,7 tys.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln. 22,6 mln użytkowników korzystało z sieci na komputerach, a 22,3 mln - na smartfonach i tabletach.
Google.pl przy 23,06 mln użytkowników zanotował 4,15 mld odsłono oraz 26 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, natomiast Google.com miał 21,98 mln użytkowników, 1,87 mld odsłon oraz 18 minut i 55 sekund średniego czasu. Ta pierwsza domena straciła w skali miesiąca 396,7 tys. odwiedzających, a drugi - 187,5 tys.
Facebook i WP.pl jako jedyne zanotowały ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania - odpowiednio 32 minuty i 18 sekund oraz 33 minuty i 2 sekundy.
Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 372,3 tys. użytkowników, YouTube - 234,3 tys., a Wikipedia - 596,8 tys. Natomiast Poradnikzdrowie.pl osiągnął wzrost aż o 830,9 tys. użytkowników, a Polki.pl - 806,4 tys.
Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,67 mln użytkowników, którzy wykonali tam 4,06 mld odsłon i spędzili przeciętnie po 33 minuty i 42 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 37 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, Grupa Interia.pl - 33 minuty i 34 sekundy, a Grupa TVN - 33 minuty i 33 sekundy.
YouTube miał 16,79 mln użytkowników i 748,1 mln odsłon, Facebook - 16,79 mln użytkowników i 1,64 mln odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 15,09 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Grupa RAS Polska - 13,98 mln użytkowników i 1 mld odsłon.
Grupa TVN straciła w skali miesiąca 377,6 tys. odwiedzających, Grupa PKO BP - 348,8 tys., Grupa Interia.pl - 318,3 tys., YouTube - 302,8 tys., a Facebook - 300,3 tys.
Google.pl miało na komputerach 19,34 mln użytkowników, 2,58 mld odsłon oraz 28 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Google.com - 17,27 mln użytkowników, 1,43 mld odsłon oraz 21 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.
Po ponad miliard odsłon zanotowały też Facebook (1,64 mld) oraz WP.pl (1,03 mld). Z tej drugiej domeny przeciętny odwiedzający korzystał przez 33 minuty i 13 sekund, a z o2.pl - przez 37 minut i 12 sekund.
1 2
Dołącz do dyskusji: WP i Facebook przyciągają bardziej niż Google. W górę Edipresse - w dół TVN, Messenger i Instagram (Gemius/PBI z sierpnia)