SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WPP grozi, że nie spłaci Martina Sorrella, jeśli ten przejmie agencję MediaMonks

Holding marketingowo-reklamowy WPP toczy ze swoim byłym szefem, Martinem Sorrellem spór, w którym stawką jest holenderska agencja MediaMonks. Firmą jest zainteresowany WPP, a Sorrell chce ją włączyć do swojego nowego biznesu - S4 Capital.

Holenderska agencja digitalowa MediaMonks stała się pierwszym celem przejęcia przez S4 Capital, nową spółkę Martina Sorrella. Z kolei WPP oferuje za nią 265 milionów funtów. Sorrellowi zaś grozi, że jeśli nie wycofa się z negocjacji nad przejęciem tego podmiotu, nie dostanie od nich wypłat opiewających na 20 milionów funtów. Przypomnijmy, że jest dziś właścicielem 1,4 proc. WPP.

Sorrell miał dostać ostrzeżenie od prawników koncernu, którym do kwietnia tego roku kierował. Mianowicie, do negocjacji z właścicielami MediaMonks ma wykorzystywać informacje, jakie zdobył na temat spółki za czasów prezesury WPP. Koncern od dłuższego czasu był zainteresowany kupnem holenderskiej agencji i zbierał pomocne w negocjacjach dane. Zdaniem adwokatów reprezentujących WPP, Sorrell nie może zgodnie z prawem wykorzystywać tej wiedzy, będąc poza firmą. - To prawdopodobnie złamanie zobowiązania poufności - twierdzą prawnicy WPP. Z kolei pełnomocnicy Sorrella kwestionują te roszczenia i proszą WPP o  dowody obciążające byłego prezesa.

Sorrell poza WPP

Martin Sorrell, jak sam powiedział po odejściu z WPP, nie zamierza odchodzić na emeryturę - dysponuje ok. 100 milionami funtów kapitału na rozwój S4 Capital - przedsięwzięcia marketingowego, które ma działać w oparciu o dane, treści i technologie. Z zarządzania WPP zrezygnował w tym roku, po 33 latach.

W przeszłości Sorrell dokonywał już kontrowersyjnych transakcji na rynku reklamy. W drugiej połowie lat 80. zrealizował w WPP m.in. dwa szeroko komentowane wrogie przejęcia: sieci J. Walter Thompson za 566 mln dolarów i Ogilvy & Mather za 825 mln dolarów. Biznesmen słynie z ogromnej pieczołowitości, pracowitości i zmysłu rywalizacji.

Dołącz do dyskusji: WPP grozi, że nie spłaci Martina Sorrella, jeśli ten przejmie agencję MediaMonks

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mabsIR
Таможенная фирма https://ved-line.ru
odpowiedź