„Wprost” znów z zyskiem, ale bez dywidendy
Spółka wydająca tygodnik „Wprost” w ub.r. przy wzroście przychodów o prawie jedną trzecią wypracowała 286 tys. zł czystego zysku. Nie wypłaci go swojemu jedynemu udziałowcowi - PMPG Polskie Media.
Przychody sprzedażowe Agencji Wydawniczo-Reklamowej „Wprost” zwiększyły się w ub.r. z 14,15 do 18,64 mln zł. Te gotówkowe wzrosły z 11,38 do 16,93 mln zł, zaś barterowe zmalały z 2,77 do 1,71 mln zł.
Spółka w sprawozdaniu zaznaczyła, że udało jej się znacząco zwiększyć przychody m.in. dzięki wznowieniu projektów eventowych bez żadnych ograniczeń covidowych. Nie podaje, ile wyniosły jej wpływy reklamowe, a ile ze sprzedaży tygodnika „Wprost” (od wiosny 2020 roku ukazującego się wyłącznie w wersji cyfrowej) ani subskrypcji do jego serwisu internetowego.
CZYTAJ TEŻ: W TV Republika i „Wprost” inflacja 10 razy wyższa niż naprawdę
Koszty operacyjne AWR „Wprost” zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów - o 16,4 proc. do 18,78 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 9,39 do 10,51 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,59 do 6,14 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 252,1 do 429,5 tys. zł. Liczba etatowych pracowników spółki zwiększyła się z 9 do 14.
Rentowność firmy pogorszył wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 289,1 tys. do 1,49 mln zł, a poprawił skokowy wzrost wpływów finansowych - z 57,5 tys. do 1,37 mln zł, głównie dzięki aktualizacji wartości posiadanych aktywów finansowych.
W efekcie o ile rentowność operacyjna pozostała ujemna (strata zmalała z 1,97 do 1,49 mln zł), o tyle wynik netto poszedł w górę z 2,03 mln zł straty do 285,8 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
PMPG Polskie Media, jedyny udziałowiec AWR „Wprost”, postanowiła zeszłoroczny zysk netto spółki przeznaczyć na jej kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. jej kapitały własne wynosiły 3,39 mln zł, wobec 3,1 mln zł rok wcześniej.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należy też 81 proc. akcji firmy Orle Pióro wydającej „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 20 proc. do 8,58 mln zł, a jej rentowność netto poszła w dół z 679 tys. zł zysku do 1,11 mln zł straty. Ujemną wynik netto zanotowała drugi kwartał z rzędu.
Pod koniec maja Orle Pióro zapowiedziało, że chce pojawić się na warszawskiej giełdzie. Debiut zaplanowano na przyszły rok. Natomiast PMPG Polskie Media w ramach ogłoszonej niedawno strategii nie wykluczyła sprzedaży części walorów AWR „Wprost”. Zaznaczyła, że „kilkukrotnie otrzymywała propozycje sprzedaży tego atrakcyjnego i stale rozwijanego przez spółkę aktywa”, dlatego „nie wyklucza pozyskania inwestorów do AWR Wprost, a w przyszłości możliwe jest również upublicznienie tej spółki”.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” znów z zyskiem, ale bez dywidendy