SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ jak Netflix. Początek końca współdzielenia kont

Platforma streamingowa Disney+ idzie w ślady konkurencyjnego Netfliksa i sygnalizuje użytkownikom, że niedługo zacznie blokować współdzielenie kont. 

W sierpniu pisaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl o tym, że Disney+ analizuje możliwości zmierzające do ograniczenia udostępniana konta osobom spoza wspólnego gospodarstwa domowego.

- Mamy już możliwości techniczne, żeby monitorować większość takich aktywności. Nie podam konkretnych liczb, poza stwierdzeniem, że sprawa jest znacząca - powiedział na wideokonferencji Bob Iger, prezes Disneya

Podkreślił, że dla firmy obecnie to priorytet.

Disney+ zablokuje współdzielenie kont

Jak podaje branżowy portal Engadget, w Kanadzie serwis wysyła już abonentom mailing, z  którego wynika, że od 1 listopada  platforma zablokuje możliwość współdzielenia konta z osobami "spoza gospodarstwa domowego".

Jako "gospodarstwo domowe" zdefiniowano "zbiór urządzeń powiązanych z twoim głównym miejscem zamieszkania".

Disney w okresie kadencji Igera staje przed poważnymi wyzwaniami - sporem z jednym z udziałowców, miliarderem Nelsonem Peltzem, strajkiem amerykańskich scenarzystów (zakończonym już w tym tygodniu), odejściem wiceprezes wykonawczej i dyrektor finansowej Christine McCarthy oraz koniecznością uporania się ze skomplikowaną sytuacją finansową korporacji. To ostatnie doprowadziło już do restrukturyzacji firmy, co spowodowało redukcję około 7000 miejsc pracy, gdyż Disney szuka oszczędności rzędu 3 mld dolarów.

Pod koniec ubiegłego roku Disney+ wystartował w wersji z reklamami. Na początek usługa ruszyła w USA, stopniowo będzie rozszerzana na kolejne rynki. Cenę pakietu ustalono na niecałe osiem dolarów miesięcznie

Dołącz do dyskusji: Disney+ jak Netflix. Początek końca współdzielenia kont

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
StopPiracy
Zaraz znowu piraci zaczną płakać i narzekać na swój ciężki los.
Jak mnie na coś nie stać (lub uważam, że coś nie jest warte swoich pieniędzy), to tego nie kupuję... a nie kombinuję, jak to u k r a ś ć.
odpowiedź
User
jd
Nic dziwnego, chętnych na ten badziew nie przybywa i biznes się nie spina.
odpowiedź
User
tv
Raczej HBO Max czy Disney+ celowo zaniżały cenę swoich usług w stosunku do Netflixa (stać ich było na to, bo mogły finansować działy VOD z innych gałęzi biznesu). Ale wszystko do czasu.
Nadchodzi kolejny etap wojny VOD. Po rozdrobnieniu rynku (poprzez wysyp różnej maści serwisów) czas na racjonalizację wydatków. Następnym będą różne formy współpracy (w tym zapowiedzi ofert łączonych), fuzje i przejęcia.
odpowiedź