Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2011 roku
Wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne zanotowały w 2011 roku kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży względem 2010 roku. Najwięcej straciła “Gazeta Lubuska”, a najmniej - “Gazeta Olsztyńska”. Liderem pozostał “Dziennik Zachodni”.
Średnia sprzedaż ogółem wydawanego na Śląsku i w Zagłębiu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w 2011 roku wyniosła 63 349 egz. po spadku o 8,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.
Drugie miejsce w rankingu zajęła ukazująca się w woj. kujawsko-pomorskim “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem na poziomie 60 958 egz. (spadek o 7,28 proc.)
Podium zamyka łódzki “Express Ilustrowany” (Polskapresse), który zanotował spadek wynoszący 8,53 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wyniosła 43 911 egz.
Najwięcej w rankingu straciła plasująca się na miejscu dziewiątym “Gazeta Lubuska” (Media Regionalne). Jej sprzedaż zmalała w ub. r. o 14,56 proc. i wyniosła 31 830 egz. Rok wcześniej tytuł ten był na miejscu ósmym.
Z kolei najmniejszy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się na 15. lokacie “Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski”. Tytuł ten w 2011 roku sprzedał się w liczbie 22 673 egz. po spadku o 5,43 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | 2010 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 86 083 | 63 787 | 63 349 | 91 790 | 69 889 | 69 323 |
Gazeta Pomorska | 71 103 | 62 422 | 60 958 | 76 078 | 67 489 | 65 744 |
Express Ilustrowany | 54 750 | 43 921 | 43 911 | 60 316 | 48 004 | 48 004 |
Polska Głos Wielkopolski | 55 461 | 42 145 | 42 092 | 60 152 | 44 984 | 44 931 |
Polska Dziennik Bałtycki | 50 884 | 39 154 | 38 865 | 54 681 | 42 423 | 42 236 |
Polska Dziennik Łódzki | 47 929 | 35 910 | 35 875 | 53 279 | 39 275 | 39 273 |
Głos - Dziennik Pomorza | 43 203 | 35 514 | 33 689 | 49 340 | 39 278 | 37 351 |
Dziennik Polski | 48 693 | 33 729 | 33 425 | 54 115 | 37 081 | 36 643 |
Gazeta Lubuska | 40 680 | 33 533 | 31 830 | 46 748 | 37 960 | 37 255 |
Echo Dnia | 40 799 | 30 943 | 29 346 | 44 714 | 34 186 | 32 810 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 33 962 | 24 846 | 24 760 | 37 903 | 28 431 | 28 292 |
Polska Gazeta Wrocławska | 36 782 | 24 787 | 24 479 | 40 566 | 27 652 | 27 462 |
Polska Gazeta Krakowska | 35 110 | 24 877 | 24 452 | 38 398 | 27 005 | 26 609 |
Nowa Trybuna Opolska | 30 636 | 24 823 | 22 695 | 34 234 | 26 773 | 25 073 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 32 841 | 23 377 | 22 673 | 32 731 | 24 196 | 23 974 |
W zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem w 2011 roku.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2011 roku
Pytanie podchwytliwe:
Czy można nie umieć obsługiwać Quarka, robiąc to od 15 lat, skoro jest to program podstawowy w Dzienniku Zachodnim.
Odp. Można go nie znać!!!